• 0

Inventaris van verhuurder

Beste allemaal, 

 

graag wil ik advies. Wij hebben een winkel gehuurd op 1 juli 2019. Dit loopt helemaal niet helaas. Wij hebben de verhuurder gemaild met het verzoek contract op te heffen en hier hier wilde hij natuurlijk niet aan meewerken. Begrijpelijk! Uiteindelijk voorgesteld om af te kopen voor 10.000 euro (resterende huur was op dat moment 35.000 euro). Ook hier wilden zij niet aan meewerken. Uiteindelijk wilden wij een andere concept  het pand de resterde huurperiode. Hier was de verhuurder mee akkoord. Nu komt het probleem:

 

De wanden en inventaris staan in het pand. Deze zijn van verhuurder. In het contract staat vermeld dat wij het pand casco geleverd hadden moeten krijgen. Wel hebben wij een opleveringsrapport met foto's van de wanden hoe het ons is geleverd, maar hier staat verder niet vermeld wie er verantwoordelijk voor is. Deze wanden moeten weg zodat onze nieuwe concept kunnen en eigen wanden kunnen plaatsten. De verhuurder wil hier niet aan meewerken omdat hij in de toekomst het pand minder snel kan verhuren. Wij geven aan dat hij ons in ons huurgenot tegenhoudt en dat er in het contract duidelijk staat dat het pand casco geleverd moest worden. Ook staat nergens vermeld dat wij de wanden niet mogen verwijderen. De verhuurder houdt hard vast dat het niet verwijderd mag worden, niet afkopen en alles op hun manier. Wij hebben de verhuurder in gebreke gesteld en de huur vanaf 1 april opgeschort. 

 

 

Wij hebben al maanden weinig tot geen omzet en nu met de Corona is de winkel al dagen dicht. Wij hebben geen geld om een advocaat te nemen. Staan wij hier in ons recht?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1

Bij heel veel advocaten heb je een "inloopspreekuur" eens per week of eens per 2 weken, waar je je zaak voor kan leggen, soms gratis soms voor een klein bedrag denk aan 25-50 euro voor een half uurtje advies. Nu zal inloop tegenwoordig wel inbelspreekuur zijn.

Maar ik zou je toch adviseren naar zo'n spreekuur te gaan. Daar zijn experts die op basis van het contract en de al bestaande communicatie echt wel kan adviseren wat wel of vooral niet te doen.

 

Voor mij is bovenstaande informatie te weinig om een zinvol advies te geven. Mede omdat je al stappen hebt gezet, zoals in gebreke stellen en opschorten huur, dat vind ik handelingen die je alleen moet doen ná inwinnen juridisch advies, ik kan niet overzien welke juridische gevolgen deze stappen hebben voor het vervolg traject.

 

Belangrijkste vragen die ik zie voordat ook anderen wat kunnen zeggen zijn

- Hoe lang loopt je huurcontract nog, heb je een tijdelijk contract voor 1 of 2 jaar? of een "standaard" contract voor 5+5 jaar

- Wat is het doel wat je wil bereiken met je (jurische) acties?

  • Alsnog beëindigen van het contract of
  • Alsnog de verbouwing uitvoeren om de nieuwe activiteit op te starten.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.