Geplaatst: 19 september 200519 j joepie 8 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Wie kan mijn vertellen waar ik informatie kan vinden over Defect tracking tools in het Nederlands Alvast bedankt
Geplaatst: 19 september 200519 j Nico Schouten 5k berichten 11 Trofeeën 325 Reputatie Beste Joepie, Wat bedoel je precies met deze vraag ? Synergeon
Geplaatst: 19 september 200519 j joepie 8 berichten 2 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Ik wil graag hier wat meer info over, kan hier niets over vinden op het internet
Geplaatst: 19 september 200519 j Bezemploeg 209 berichten 8 Trofeeën 5 Reputatie Moderator Op 19-9-2005 om 09:10, joepie zei: Ik wil graag hier wat meer info over, kan hier niets over vinden op het internet Is het een bedrijf, een dienst, hoe kom je aan deze naam ? Wat heb je zelf al uitgevonden, en waarom deel je dat niet meteen mee in de vraag ? Als je niet concreter wordt, dan gaat deze draad op slot.
Geplaatst: 19 september 200519 j Rikkert Walbeek 326 berichten 8 Trofeeën 19 Reputatie De vraag van Joepie is niet zo onbegrijpelijk als ie lijkt. Defect Tracking tools worden gebruikt tijdens het testen van software. Ze zijn ervoor om de fouten in de software bij te houden etc.. Voordat sofware 'life' gaat moet deze eerst uitgebreid worden getest. Een defect tracking tool is niet meer dan een hulpmiddel om de bugs tijdens de testfase bij te kunnen houden. De meeste leveranciers van deze tools zijn afkomstig uit de US. Denk aan Compuware, Rational/IBM en Mercury. Veder zijn er vele 'kleinere' bedrijven die ook test tools leveren. Maar specifieke informatie over deze tools in het Nederlands is moeilijk te vinden. Er is wel voldoende in het Engels beschikbaar, even googlen. Wellicht dat Sogeti met TMap of CMG met Testframe wel informatie in het Nederlands beschikbaar heeft. TMap en Testframe zijn de testmethodieken van Sogeti en CMG. Bel of email hen anders even. Succes! SalesXeed SalesBlog
Geplaatst: 19 september 200519 j Bezemploeg 209 berichten 8 Trofeeën 5 Reputatie Moderator Handig dat joepie de poepie dit even uitgelegd heeft. Bugzilla gebruik ik zelf ook, alleen tracking zou ik het niet willen noemen.
Geplaatst: 19 september 200519 j - n.b. 39 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Wellicht kan je wat met BadBoy, deze is voor kleinere organisaties meestal gratis. http://www.badboy.com.au/ Met BadBoy kan je testen "opnemen" (middels IE integratie), en deze later weer afspelen. Bij bepaalde trefwoorden worden pagina's gelogd (als er bijvoorbeeld de tekst "Fatal error" in de pagina's voorkomt). Opgenomen testen kunnen ook worden geintegreerd in Apache JMeter . Met Apache JMeter kan je bijvoorbeeld elke nacht een test afspelen en aan de hand hiervan fouten detecteren (regressie testen). Het is wel even wennen (de UI is niet altijd intuitief), maar absoluut de moeite waard om te proberen! Web application development weblog
joepie
Wie kan mijn vertellen waar ik informatie kan vinden over Defect tracking tools in het Nederlands
Alvast bedankt