• 0

Free lance naast baan: verzekeringen

Sinds kort ben ik bezig me te vestigen als free lancer naast een vast baan. Dit omdat ik binnenkort van baan ga veranderen en een aantal relaties toch met mij zaken willen blijven doen. Dit levert verder geen issues op met mijn oude of nieuwe werkgever, maar nu hoorde ik van de KvK dat dit problemen zou kunnen opleveren m.b.t. ziektekosten en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen.

 

Aangezien het hier om hele kleine dingen gaat (redactie werk, beetje consultancy), en om kleine bedragen (het zal geen duizenden euro's per jaar in het laatje brengen) vond ik dit vreemd. Hij stelde echter dat het wel een risico is.

 

Kan iemand mij hier vertellen wat voor risico dit echt is? Heeft iemand er ervaring mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goed, eerst goed lezen: Karen had hier al bij een andere post een antwoord op gegeven.

 

Bedankt Karen.

 

5. Zolang je niet boven het urencriterium komt en dus geen ondernemer wordt voor de Belastingdienst kun je gewoon via je werkgever in het ziekenfonds blijven (tot eind 2005, want daarna komt er 1 algemene basisverzekering voor iedereen).

Link naar reactie
  • 0

Hoewel het risico van arbeidsongeschiktheid misschien niet direct voor de hand ligt in jouw geval is dit misschien wel iets om rekening mee te houden. Stel dat je tijdens de uitoefening van freelance activiteiten arbeidsongeschikt raakt, dan zou de verzekeraar hierover kunnen vallen. Of dit terecht is hangt geheel af van de omstandigheden, maar denkbeeldig is het niet. Denk verder niet alleen aan arbeidsongeschiktheid, maar bijvoorbeeld eerder aan het risico van beroepsaansprakelijkheid.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

@Edward: Arbeidsongeschiktheid ben ik niet zo heel bang voor, hoewel een auto ongeval natuurlijk kan gebeuren onderweg naar een klant, maar goed, dan zou ik ook niet meer naar de film kunnen...

 

Met beroepsaansprakelijkheid bedoel je neem ik aan b.v. aansprakelijkheid voor columns e.d. Dat is wel redelijk goed ondervangen met de uitgevers.

 

@twan

 

I know... I know...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.