• 0

Hoe boeken terugsturen niet werkende machine

Hallo allemaal. 
 Ik heb een vraag. Ik heb in 2018 een machine in gebruik genomen via koop-leasecontructie, die na een aantal maanden mankementen begon te vertonen en daarna door storing stil kwam te staan. Ik ben daarna gaan praten met de leverancier om de problemen op te lossen en dat relateerde erin dat de machine in 2019 terug is genomen en ik in de plaats daarvoor een schadevergoeding ontving. Maar aangezien ik nu met de jaarrekening bezig ben, loop ik tegen dit probleem aan hoe ik dit het beste kan boeken in het boekhoudprogramma. Wie kan mij met raad bijstaan hoe ik dit moet aanpakken? Alvast dank voor uw reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe is de machine aanvankelijk geboekt? Staat/stond die op de balans? Zo ja, is daar op afgeschreven? Is er eventueel gebruik gemaakt van investeringsaftrek? Is er misschien BTW teruggevraagd? Staat er een lening op de balans? Etc.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Machine is geboekt  onder kopje machines op de balans, met de kooplease onder lang lopende lening. Geen gebruik gemaakt van investeringsaftrek, is ook niet op afgeschreven omdat machine binnen half jaar buiten werking is komen te staan. Punt BTW is wel betaald aan leverancier en bij belastingdienst teruggevraagd.

aangepast door Petra H
iets vergeten aan te vullen.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.