Tot nu toe heb ik geen bijzondere problemen ondervonden met betalingen van Invoer of de betalingen aan ons voor goederen met landen in of buiten Europa.
Kortgeleden hebben we e.e.a. geleverd aan US.
En natuurlijk wil deze afnemer de produkten met alle plezier betalen :)
Maar vandaag kreeg ik een E-mail met over de betaling het volgende:
I also received the invoice. I went to the bank to investigate how to pay it and found it was not as straightforward as I thought. There seems to be a few options:
1. Set up a wire transfer account so I can deposit directly into your account using the Swift number. This takes some time to set up (2 weeks) but after that it is very easy (done online). Part of it involves a visit by someone from the bank to verify that we are a real business. Something to so with anti-terrorism efforts, they say.
2. I can give the VISA credit card number for our business.
3. Paper check sent to you in dollars.
4. Cashier's check made out to your company in euros. A form has to be filled out every time and a trip to the bank.
I also think of looking toward the future when we may be doing some business. What is the best method in the long run.
Bijzonderheden :
Het gaat nu om een bedrag van circa € 1800,00
Het betreft een levering aan een Hoogleraar en een groep studenten die een bedrijf opgericht hebben en onze produkten verder willen gaan
ontwikkelen.. ( ziiten dus in een doorstart fase. ).. en onze produkten is hun eerste import vanuit Europa (Ned)
Omdat ik in de toekomst hier meer van verwacht zou ik graag willen weten of iemand bekend is met betalingen vanuit US.
Wat is de beste/makkelijkste/goedkoopste betalings methode ? ( voor hen... voor ons )
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Cor van Prooyen
Cor van Prooyen
Tot nu toe heb ik geen bijzondere problemen ondervonden met betalingen van Invoer of de betalingen aan ons voor goederen met landen in of buiten Europa.
Kortgeleden hebben we e.e.a. geleverd aan US.
En natuurlijk wil deze afnemer de produkten met alle plezier betalen :)
Maar vandaag kreeg ik een E-mail met over de betaling het volgende:
I also received the invoice. I went to the bank to investigate how to pay it and found it was not as straightforward as I thought. There seems to be a few options:
1. Set up a wire transfer account so I can deposit directly into your account using the Swift number. This takes some time to set up (2 weeks) but after that it is very easy (done online). Part of it involves a visit by someone from the bank to verify that we are a real business. Something to so with anti-terrorism efforts, they say.
2. I can give the VISA credit card number for our business.
3. Paper check sent to you in dollars.
4. Cashier's check made out to your company in euros. A form has to be filled out every time and a trip to the bank.
I also think of looking toward the future when we may be doing some business. What is the best method in the long run.
Bijzonderheden :
Het gaat nu om een bedrag van circa € 1800,00
Het betreft een levering aan een Hoogleraar en een groep studenten die een bedrijf opgericht hebben en onze produkten verder willen gaan
ontwikkelen.. ( ziiten dus in een doorstart fase. ).. en onze produkten is hun eerste import vanuit Europa (Ned)
Omdat ik in de toekomst hier meer van verwacht zou ik graag willen weten of iemand bekend is met betalingen vanuit US.
Wat is de beste/makkelijkste/goedkoopste betalings methode ? ( voor hen... voor ons )
http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen
Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6724-betalingen-vanuit-us/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag