• 0

Merkenrecht BOIP en rechter

Hallo allemaal,

 

Ik heb even een vraagje waar ik online niet het antwoord op kan vinden...

Reeds heb ik een kort geding zaak gewonnen voor mijn merkenrecht.

Ik dacht dus dat dan alles klaar was maar nu blijkt dat er ook nog een oppositieprocedure is gestart bij het BOIP.

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze twee qua beoordeling?

Ik zou toch denken dat wat de rechter bepaald ook geldt bij het BOIP.

 

Gr

 

:)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1
On 25/11/2020 at 15:53, TwaBla said:

Er hing een prijskaartje van €8500- (juridische kosten) aan dat kort geding, dus je speelde wel met vuur.

 

Had je vooraf onderzoek gedaan naar de beschikbaarheid van het merk en dit risico ingecalculeerd?

 

Wat raad je andere starters aan, qua vooronderzoek naar merknamen?

 

Ik heb vooraf even kort onderzoek gedaan maar het echte werk kwam pas toen er een brief van de advocaat kwam.

Uiteindelijk draait het allemaal om de vraag: 'kan er verwarring ontstaan bij het publiek waardoor klanten in plaatst van bij het oude merk bij jouw nieuwe merk terecht komen?"

Dat moet je je afvragen en als je twijfelt kan je nog verder onderzoek doen naar bijvoorbeeld het onderscheidingsvermogen en de visuele, auditieve en begripsmatige overeenkomst.

Uiteindelijk is het merkenrecht niet heel lastig denk ik, ik heb zelf wel een juridische achtergrond maar wist niks van dit onderwerp af. Nadat ik een boekje had gekocht was het vrij duidelijk wat de vereisten zijn en hoe je pleitnota eruit moet zien.

De juridische kosten zijn in de loop van het proces steeds hoger geworden, daar schrok ik ook van maar ik wist ook dat er wel een bepaalde maximum geldt voor het eisen van de juridische kosten. Desalniettemin was het wel even zweten :p

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.