• 0

Orderwaarde bij import hoger dan opgegeven door leverancier en FedEx

Hallo,

 

Ik heb een vof waarbij we verkopen via bol.com. Nu heb ik zojuist mijn 2e import rondgemaakt. Ik regel import altijd via een tussenpersoon die vervolgens de goedkoopste forwarder voor me regelt. Nu is het alleen wat anders gegaan bij de opgegeven waarde. Er is een waarde opgegeven van 690usd door de leverancier en mijn tussenpersoon heeft met die waarde van 690usd ook verzendlabels aangemaakt bij FedEx. Dit is gedaan door de leverancier zodat de zending nog voor Golden week eruit kon in China. Als het waardebedrag namelijk boven de 700usd uitkomt dan duurt het langer met verzending waardoor de verzending er voor Golden week niet uit kon. Dit zou ons dan een week omzet kosten waardoor ik gelijk heb toegestemd om gewoon 690usd op te geven. Echter, ik heb niet nagedacht over het feit dat ik dan minder invoerrechten en btw betaal en dus belasting ontduik. 

 

De werkelijke waarde van de zending is namelijk 945usd. In de boekhouding gaat er dus een verschil in zitten. Bij een check van de boeken zal dit verschil dus opgemerkt worden. Is hier een oplossing voor? Of misschien een administratieve trucje? Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.