Stel je voor: een nul teveel op de offerte

Aanbevolen berichten

Tja, het is maar een beetje waar die offerte voor was natuurlijk... maar ik acht de kans vrij groot dat je oorspronkelijke bedrag van 1900 verworpen zou zijn als 'idioot goedkoop' - de meeste dingen die een beetje specifiek beschreven zijn lopen geen factor 10 in prijs uiteen.

Geen grap... het is mij in mijn eerste jaar "gelukt" een opdrachtgever per ongeluk een nul extra te factureren... en tot mijn grote schrik nog betaald ook. Hoezo zitten mensen te slapen?

 

Lastiger wordt het als je nullen te weinig factureerd :P (en zit te slapen)

 

Maar even on-topic. Ik zou de dienst toch aanbieden voor die 17.500,- slordig als je ene fout maakt in de offerte, wat moet de klant wel niet denken als het stadium van offreren al mis gaat ;D

Link naar reactie

Stel je voor, een puur hypothetische samenloop van omstandigheden:

 

Wat zou je doen. Eerlijk zijn of je slag slaan?

 

[titel toegspitst - admin]

 

ALTIJD eerlijk zijn zou ik zeggen a) omdat het moreel de juiste beslissing is en b) omdat als je aangeeft dat je een fout hebt gemaakt je op de lange termijn misschien meer ervoor terug krijgt in de vorm van mond op mond reclame.

 

Een bedrijf... of dat nou een groot bedrijf is of een kleine doet namelijk liever zaken met iemand die eerlijk is dan iemand die even snel wil cashen.

 

Eerlijkheid duurt naar mijn mening nog altijd het langst.

 

Ik ben het overigens met een vorige post wel eens dat je wel vraagtekens moet zetten bij je tarief. Die is dan inderdaad misschien aan de lage kant.

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.