Jump to content
naomi
Verberg

Proteïne lab

Hallo allemaal, 

 

Ik wil graag een eigen onderneming een lab waar ik de sportsupplementen kan maken. 

Ik heb me rot gezocht. Maar kan het niet vinden. 

Ik wil dus een lab beginnen waar ik sportsupplementen wil gaan maken. 

Wat is daar allemaal voor nodig? 

 

Apparatuur

Ingredienten

Waar kan ik de ingrediënten vandaan halen? Hoe heet zo een leverancier die dat verkoopt? 

Wie heeft er verstand van en kan mij een zetje geven? 

Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 1

Beste Naomi, welkom op Higherlevel!
Ik heb wel verstand van supplementen verkopen en ook wel globaal idee hoe ze dat maken, maar je vraagt wel heel erg veel!

je begint niet 'zomaar' een lab waar je supplementen gaat fabriceren zeker als je geen voorkennis hebt!

Er hangen heel veel eisen en wetten aan supplementen en je zal gespecialiseerde kennis en heel veel geld en tijd nodig hebben om zoiets op te zetten...

 

denk ook eens aan deze tip van @Hans van den Bergh:
 

Quote

Neem vijf A4-tjes, schrijf op de eerste: "Wie ben ik?", op de tweede: Wat kan ik?", op de derde: "Wat wil ik bereiken?", op de vierde: "Hoe ga ik dat bereiken?" en op de vijfde: "Wat is er nodig om het te bereiken?"

Toelichting:
Eerste A4-tje, 'Wie ben ik?': Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen Albert Heijn, Jumbo of Plus? Dat heeft te maken met de eigen identiteit en het beeld wat er bij het publiek van bestaat, terwijl ze grofweg gewoon hetzelfde  - lijken te - doen. Er is verschil, dus mogelijkheid je te onderscheiden in de MARKT. Dat geldt voor grote bedrijven, kleine bedrijven en voor individuen.

Tweede A4-tje, 'Wat kan ik (met mijn identiteit)?': Jouw identiteit, jouw persoonlijkheid, dat wat jou karakteriseert, maakt je automatisch meer geschikt voor het één dan voor het ander, dus wat jij kunt, kan een ander misschien niet zo goed of kan jij beter ontwikkelen dan een ander om de MARKT te kunnen bedienen.

Derde A4-tje, 'Wat wil ik (met mijn identiteit en mijn vaardigheden) bereiken?: Dit is de vraag waarmee je jouw eigenschappen, identiteit en vaardigheden uit vraag 1 en 2 aan de MARKT toetst. Is er bestaansrecht voor, is men bereid daar de portemonnee voor te trekken?

Vierde A-4tje, 'Hoe ga ik dat bereiken?': Is de vraag die je onderzoekt om in kaart te brengen hoe je in de MARKT succesvol kunt worden met jouw propositie; heb je bijvoorbeeld van jezelf ontdekt dat je een creatieve persoonlijkheid hebt, dat je dit goed tot uitdrukking kunt brengen in fotografie en dat je dit kunt bereiken door je skills te verfijnen, te leren dat te verkopen met juist dat wat jou onderscheidt.

Vijfde A4-tje, 'Wat is ervoor nodig om het te bereiken?':  Dwingt jou tot in kaart brengen wat je allemaal moet aanschaffen, regelen en organiseren om de MARKT te betreden.

 

De truc is dat je deze vragen juist kriskras gaat beantwoorden, omdat deze basisvragen altijd (nu ook)  kriskras door je hoofd spoken. Door de A4-tjes pas weken later op bovenvermelde volgorde te leggen, breng je structuur in je verhaal en leg je de basis voor jouw persoonlijke ambitieplan en ondernemersplan.

 

 


"zoek het maar uit"

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 7 leden online en 361 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept