Vanaf april 2005 ben ik voormezelf gaan beginnen (ZZP'er), en ik heb toen ook een VAR (WUO) gekregen.
Het verkrijgen van zo'n VAR (WUO) betekend dat de UWV en de belastingdienst mij als een ondernemer zien (dit haal ik uit de websites van de UWV en de belastingdienst). Hierdoor hoeven mijn opdrachtgevers geen werkgeverspremies afdragen (in ieder geval voor het jaar 2005).
Kan ik dan vanuitgaan dat ik nooit een naslag(met boete) kan krijgen van de belastingdienst of de UWV (voor het jaar 2005) ?!
Hierbij vanuitgaande dat ik de VAR niet schromelijk expres verkeerd ingevuld hebt. Dus dat ik inderdaad 3 opdrachtgevers had, geen gezag etc.
alvast bedankt ,
Shao
Het leven wordt alleen maar complexer, zal de Chaos theorie toch kloppen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
shao
shao
Klopt mijn gedachte over de VAR
Vanaf april 2005 ben ik voormezelf gaan beginnen (ZZP'er), en ik heb toen ook een VAR (WUO) gekregen.
Het verkrijgen van zo'n VAR (WUO) betekend dat de UWV en de belastingdienst mij als een ondernemer zien (dit haal ik uit de websites van de UWV en de belastingdienst). Hierdoor hoeven mijn opdrachtgevers geen werkgeverspremies afdragen (in ieder geval voor het jaar 2005).
Kan ik dan vanuitgaan dat ik nooit een naslag(met boete) kan krijgen van de belastingdienst of de UWV (voor het jaar 2005) ?!
Hierbij vanuitgaande dat ik de VAR niet schromelijk expres verkeerd ingevuld hebt. Dus dat ik inderdaad 3 opdrachtgevers had, geen gezag etc.
alvast bedankt ,
Shao
Het leven wordt alleen maar complexer, zal de Chaos theorie toch kloppen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7008-var-verklaring-vraagstuk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag