Ik doe voor het eerst zelf de boekhouding en btw-aangifte in e-boekhouden.nl. Ik kom er alleen niet uit met de btw-codes. In de boekhoudsoftware zijn er o.a. de volgende btw-codes:
Btw hoog 21%
Btw verlegd 21%
Leveringen/diensten van binnen EU 0%
Leveringen/diensten van buiten EU 0%
Geen btw
Twee transacties heb ik als volgt verwerkt:
Ik heb een kantoorartikel gekocht bij een Duits bedrijf met valide btw-nummer. Ik heb ook een btw-nummer en zij hebben dus geen btw in rekening gebracht. Ik heb gekozen voor de btw-code: “Leveringen/diensten van binnen EU 0%”.
Een andere aankoop betreft een abonnement op een internetsite van buiten de EU. Ook hierop is geen btw in rekening gebracht. Ik selecteerde de btw-code “Leveringen/diensten van binnen EU 0%”.
Mijn 2 vragen:
Selecteerde ik hier de juiste btw-code? Zo ja, wanneer gebruik je dan “Btw verlegd”?
Bij de aangifte intracommunautaire levering staat in het boekhoudprogramma overal het bedrag nul. Zou gegeven deze transacties er geen bedragen bij de ICL aangifte moeten staan?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
José123
José123
Ik doe voor het eerst zelf de boekhouding en btw-aangifte in e-boekhouden.nl. Ik kom er alleen niet uit met de btw-codes. In de boekhoudsoftware zijn er o.a. de volgende btw-codes:
Twee transacties heb ik als volgt verwerkt:
Mijn 2 vragen:
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71336-juiste-btw-code-en-icl-aangifte/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag