• 0

Importeren uit Rusland transport/logistiek en inklaren

Goedemorgen dames en heren,

 

Ik zit met een probleem kwa importeren uit Rusland en misschien is er iemand die mij ermee kan helpen. 
 

Ik ben momenteel bezig met het importeren van een pallet uit Rusland. 
De gegevens van de pallet zijn:

100x100x120 cm en 250kg

 

Er zijn verschillende bedrijven die ik heb benaderd en heb momenteel 3 oplossingen kunnen vinden. 
 

1e:

geeft aan om mijn goederen naar Litouwen te brengen en daar zullen zij het overnemen en het brengen naar Nederland. 
hierbij moeten allemaal documenten worden geregeld worden i.v.m entrepôt en dergelijke(heb hiervoor geen enkel bedrijf kunnen vinden en geen idee of het waard is)

de kosten zullen bedragen 660,- exc documenten die geregeld moeten worden. 
 

2e:

een logistiek bedrijf dat vanuit Rusland naar mijn aangegeven adres voor 1210,- euro levert(inclusief verzekering en in en uitklaring) Mijn vraag is of dit een acceptabele prijs is en het verstandiger is om deze keuze te nemen. 

 

3e:

zijn aantal transport bedrijven die naar Nederland brengen zonder in en uitklaringsakte service. 
700,750 euro. 
Is het dan verstandiger om een douaneagent in Rusland te regelen voor de papier werk ?

geen idee hoeveel dat extra zal kosten. 

 

hebben een van jullie misschien eerder gehandeld met Rusland en zou mij daar meer tips over kunnen geven of evt een bedrijf aanraden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Behaalde resultaten bieden geen garantie voor vandaag of de toekomst. Als het bedrag van 1200 euro jou schikt, doe het dan voor de eerste keer. Daarna ge je evalueren wat er beter kan of juist niet....ik bedoel, je begint te leren om te importeren. Het hele proces en santenkraam van het hedendaags importeren uit een 3e land.

Link naar reactie
  • 0

Zeer bedankt voor jullie informatie en hulp🙏
 

het bedrijf waarmee ik wil samenwerken eist een aantal documenten alleen kan een deels niet online vinden

 

Companies
Documents (pdf copies):
•  Articles of association
•  Director – Document of appointment
•  Certificate of state registration
•  Certificate of address (if the address is not specified in other documents)
•  Extract from state register no later than 1 month, or good standing certificate

Information:
•  Bank details for the contract (or fill in the contract form)

 

komen enkele herkenbaar voor jullie?

Link naar reactie
  • 0

Laat het over aan een expediteur, het is een vak apart.  Ze vragen hier gewoon om de gegevens van het bedrijf, jouw bedrijf dus. Sta je eigenlijk wel ingeschreven bij de K.V.K. als importeur zijnde van betreffende goederen die je denkt in te voeren?

De tegenpartij lijkt een serieuze onderneming te zijn, en willen graag weten met wie zaken te doen.

Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, atlas1302 zei:

Laat het over aan een expediteur, het is een vak apart.  Ze vragen hier gewoon om de gegevens van het bedrijf, jouw bedrijf dus. Sta je eigenlijk wel ingeschreven bij de K.V.K. als importeur zijnde van betreffende goederen die je denkt in te voeren?

De tegenpartij lijkt een serieuze onderneming te zijn, en willen graag weten met wie zaken te doen.


jazekers, sta ingeschreven bij de KVK. 
 

Het is best een grote bedrijf, alleen ze vragen bepaalde documenten voor het contract wat ik niet eerder heb gekregen.  
 

dus een expediteur zal hier wel verstand in hebben en dat allemaal opmaken?

Link naar reactie
  • 0

Oh je gaat contracten op laten maken, dat zal een overeenkomst zijn hoe en wat en welke conditie`s de pallet aangeleverd wordt. De expediteur gaat dan het logistiek rondbreien, invoer en heel de santenkraam.

Uiteraard weet de expediteur ook welke documentjes jij nodig hebt om aan te leveren, een TIR carnet zou handig zijn.

Link naar reactie
  • 0

Zeer bedankt voor je reactie.

 

Door de drukte ben ik helemaal vergeten om terug te komen kijken op de forum.

 

Ik loop nu tegen de volgende ding vast en dat is het import documenten klaarmaken.

De logistiek bedrijf dat mijn goederen zal leveren doet niet het import werk voor Nederland en de partners van hun vragen een bedrag van 530 euro.

 

Ik heb verschillende import bedrijven benaderd en die gaven aan dat het rond 200 euro kosten alleen geen idee hoe dat zit met luchtvracht.

 

Komen er bij het inklaren van luchtvracht extra kosten bij voor het inklaren?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.