Jump to content
Bernna
Verberg

Vervoerder (PostNL) integratie met webshop, toch niet verplicht?

vraag

 

Dag allemaal,

 

 

Het integratie van PostNL met shopify webshop, is zeer ingewikkeld (voor mij althans). De API key is te complex. Waardoor ik dan denk om van de hele integratie af te zien. Het is toch niet verplicht ofzo om zo'n integratie te gebruiken?. Ik zou het dan veel liever de bestellingen gewoon handmatig via PostNL website regelen. 

 

Dus mijn simpele vraag is, zijn die integraties bedacht alleen ter 'vereenvoudigen' (voor mij vermoeilijken) maar niet verplicht ofzo? Voor boekhouding heeft het toch niet veel te maken? Dan heeft mijn webshop ook geen verzendopties?

Link to post
Share on other sites

8 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer
Posted (edited)

Wel (laten) doen:

https://www.postnl.nl/campagnes/shopify/

Of misschien nog wel beter m.b.v. myparcel:

https://www.myparcel.nl/koppelingen/shopify/

 

Het handmatig aanmaken van verzendlabels via de site zonder zakelijk account betekent ook dat je (veel) meer handelingen met foutkansen en losse bankbetalingen  gaat verrichten en niet een maandelijkse verzamelfactuur ontvangt.

 

Mvg,

 

Wigbolt

Edited by Wigbolt

Kinderbestek met naam en datum gratis graveren. Onze collecties kinderbestek en kinderservies.

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Uiteindelijk toch gelukt met PostNL plugin en de API!. Maar nu zie ik dat de app voor verzendlabels maken is wel tegen een maandelijkse betaling. Nu ik nog net gestart ben vind ik het nog niet zo verstandig voor mij. Ik wacht daarom nog even mee.

 

Myparcel kan ik ook net zo goed door Sendcloud vervangen toch? IK heb daar al een account, ze rekenen wel 10 cent meer per brievenbuspakje, maar is ok.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Is natuurlijk allemaal afhankelijk van hoeveel orders je verwacht te verzenden. Als je elke maand 10 grote en dure spullen verkoopt is het geen probleem om dit handmatig te doen. Het is zeker niet verplicht. Wanneer je grotere volumes gaat verkopen dan is het beter om alles direct goed te regelen.


Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

IT Beheer, Detachering en Cybersecurity  | Treinkaartjes | Huis kopen in Zwitserland

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

is niet verplicht.

zou het zelfs afraden om rechtstreeks met PostNL te werken maar altijd via tussenpartij te doen.

PostNL is drama om rechtstreeks mee te verzenden via hun systemen.

 

Myparcel zou ik ook niet direct aanraden, service daar is afgelopen jaar extreem slecht geworden.

Maar kan ook via sendcloud of 1 van de vele andere partijen.

sendcloud heeft als voordeel dat ze meerdere vervoerders hebben, als je naar ander land als NL of BE moet verzenden zou ik ook altijd via andere vervoerder als PostNL doen, Duitsland b.v. via DPD, PostNl is niet betrouwbaar naar buitenland, Duitsland, Frankrijk Spanje en andere landen duurt al 2 weken b.v. voordat in land van bestemming is.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Posted (edited)

Verzendopties kunnen aanbieden en klanten (automatisch) over een verzendstatus kunnen informeren heeft natuurlijk ook een marketingaspect.

 

Zonder verzendmodule lukt dat een stuk lastiger. Het gaat dus over efficiëntie en gebruiksgemak (UX).

 

Mvg,

 

Wigbolt
 

Edited by Wigbolt

Kinderbestek met naam en datum gratis graveren. Onze collecties kinderbestek en kinderservies.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
9 uur geleden, Ondernemeneer zei:

Is natuurlijk allemaal afhankelijk van hoeveel orders je verwacht te verzenden. Als je elke maand 10 grote en dure spullen verkoopt is het geen probleem om dit handmatig te doen. Het is zeker niet verplicht. Wanneer je grotere volumes gaat verkopen dan is het beter om alles direct goed te regelen.

 

Dat wilde ik dus juist weten, of het niet verplicht is. Gezien je overal mee geconfronteerd wordt alsof je het niet zonder kan overleven ofzo. Juist voor nu is het niet zo efficient voor mij, zeker als iemand die niet een grote fan voor digitalisering is. 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
7 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

is niet verplicht.

zou het zelfs afraden om rechtstreeks met PostNL te werken maar altijd via tussenpartij te doen.

PostNL is drama om rechtstreeks mee te verzenden via hun systemen.

 

Myparcel zou ik ook niet direct aanraden, service daar is afgelopen jaar extreem slecht geworden.

Maar kan ook via sendcloud of 1 van de vele andere partijen.

sendcloud heeft als voordeel dat ze meerdere vervoerders hebben, als je naar ander land als NL of BE moet verzenden zou ik ook altijd via andere vervoerder als PostNL doen, Duitsland b.v. via DPD, PostNl is niet betrouwbaar naar buitenland, Duitsland, Frankrijk Spanje en andere landen duurt al 2 weken b.v. voordat in land van bestemming is.

 

Dat is zo fijn om te weten. Ik denk over een tijdje om zeker ook naar België te leveren.

 

Wat ik tot nu ook van Sendcloud heb ervaren, zeer goede service. Mijn vragen worden altijd zo goed en snel behandeld. Ik ga maar toch met Sendcloud eerst proberen, als het niet prettig werkt voor mij doe ik het lekker handmatig via PostNL website.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
5 uur geleden, Wigbolt zei:

Verzendopties kunnen aanbieden en klanten (automatisch) over een verzendstatus kunnen informeren heeft natuurlijk ook een marketingaspect.

 

Zonder verzendmodule lukt dat een stuk lastiger. Het gaat dus over efficiëntie en gebruiksgemak (UX).

 

Mvg,

 

Wigbolt
 

 

Wat zo efficient en gemakkelijk beschouwd wordt, voor mij lijkt het alleen maar ingewikkeld. En wat toch ingewikkeld lijkt, is voor mij juist alleen maar prettiger. 

Ik ben nogal liever van ouderwetse leven hoor, liever handmatig dan zoveel digitale gedoe. Dit geldt zeker ook voor boekhouding, ga ik ook lekker handmatig doen.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 4 leden online en 232 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept