• 0

Deelneming en verlies bij beëindiging

Goedemorgen. Ik heb een vraag over het verlies deelneming bij liquidatie van deze deelneming. (geen fiscale eenheid)

 

Een verlies van een deelneming bij liquidatie zou niet onder de deelnemingsvrijstelling vallen, maar aftrekbaar zijn bij de holding. Dit liquidatieverlies zou bestaan uit het opgeofferde bedrag verminderd met de liquidatieuitkering. Het opgeofferde bedrag is 9k en de liquidatieuitkering is nul. Wel is de deelneming in de jaren afgewaardeerd naar 1 euro, maar is er nog een r/c schuld van de deelneming aan de holding. (er zijn geen dividenduitkeringen geweest etc. in de afgelopen jaren. en ook is er geen spraken van een deelneming in het buitenland) 

 

Mijn vraag bestaat eigenlijk uit twee delen. 1. Heb ik het goed dat het oorspronkelijke bedrag van 9k + de r/c schuld verminderd met nul euro (liquidatieuitkering) het liquidatieverlies is en 2. hoe boek dat in de administratie? Ik kom hier in het geheel niet uit gezien het aftrekbaar zou zijn en dan toch niet op resultaat deelneming zou moeten terecht komen of toch wel (a) en hoe zit dan met de boeking van 9k die tenslotte op nul staat op de balans. Ik dacht dat ik het r/c bedrag zou kunnen afboeken ten laste van het resultaat en later in de aangifte het liquidatieverlies zou moeten opgeven, maar ik doe iets goed fout en kan nergens vinden hoe het moet. 

 

Kan iemand hiermee helpen? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.