• 0

Hoeveel is dit bedrijf waard?

Beste Higher Level lezers,

Momenteel heb ik een onderneming met twee compagnons. We zijn erg benieuwd naar de waarde van deze onderneming.

Nu weet ik dat er allemaal factoren zijn die afhankelijk zijn hoeveel een bedrijf echt waard is en er ook diverse berekeningen zijn.

 

Toch ben ik benieuwd wat jullie de waarde van onderstaande bedrijf zouden schatten en hoe jullie op deze calculatie komen.

Ik heb tot nu toe 5x ebitda gehoord - schulden, waarbij helemaal niet gekeken wordt naar de voorraad waarde. Is dit correct of denken jullie er anders over?

Het bedrijf
Het bedrijf is een e-commerce webshop met 5 personeel in dienst en verkoopt 90% aan consumenten en 10% aan zakelijke klanten verlichting.

Het bedrijf heeft een verwachte omzet heeft van 3.000.000 euro excl btw met een gemiddelde winstmarge 14% (420.000 euro) in 2021.
Een afbetaalde voorraad van 700.000 euro.
Een lening van 450.000 euro aan de bank (waarvan 200k RC, rest langlopend (5jaar)).
Is jaarlijks met minimaal 100% gegroeid sinds haar bestaan in 2017.

Wat is dit bedrijf ongeveer waard volgens jullie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

voor een accurate waardering kun je voor niet al te veel geld bij een 'business valuator' terecht. Belangrijker is, waarom je dit wilt weten. Mijn ervaring is dat iedere onderneming doelen heeft die verder reiken dan de onderneming. Dat kan je pensioen zijn, een nieuw idee waar je mee rond loopt. Als je het omdraait zou je moeten zeggen: wat zou mijn bedrijf waard moeten zijn, om het te willen verkopen om die andere doelen na te jagen. Vervolgens kun je een waardering maken om te toetsen of je in de buurt komt, of je bedrijf verkoopklaar is, en wat je nog moet doen om op het bedrag uit te komen dat je nodig hebt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.