Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
lindazzp
lindazzp
Bij het inkopen van materialen en verbruiksartikelen gebeurd het nog wel eens dat ik een vereenvoudigde factuur of zelfs helemaal geen factuur krijg. Bij online bestellingen krijg je wel dan wel een bevestiging en een betaal overzicht, maar daar ontbreekt van alles aan om als geldige factuur te kunnen beschouwen. Ik begrijp dat een bedrijf niet altijd een BTW factuur hoeft te geven als ze ook aan particulieren leveren.
Wanneer er geen geldige BTW factuur meegestuurd is dan kun je de betaalde BTW niet terugvragen. Meestal informeer ik dan achteraf of er een BTW factuur gestuurd kan worden. Als dit niet mogelijk is dan boek ik het volledige bedrag als kosten.
Het gaat meestal om relatief kleine bedragen onder de €100,- en de moeite die het kost om een paar euro BTW terug te vragen is het voor mij niet altijd waard. Als ik weet dat ik de leverancier altijd expliciet moet vragen om een BTW factuur en het lang duurt voor je een reactie krijgt dan bestel ik liever bij een andere leverancier. Helaas kom je daar pas achter nadat je een eerste bestelling hebt geplaatst.
Ik heb twee vragen over mijn werkwijze:
DISCLAIMER: Ik ben een ZZP'er en geniet van mijn werk en de vrijheid als ondernemer maar weet bar weinig van administratie, belasting en juridische zaken.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag