• 0

Btw dropshipping buiten Europa

Ik heb een webshop bij shopify. Ik gebruik het om prints van mijn kunst te verkopen. het product wordt gemaakt en verzonden door een print-on-demand bedrijf wanneer de klant het bestelt. dit bedrijf heeft 2 vestigingen, een in de UK en een in de VS, en werkt samen met productielocaties over de hele wereld oa in nederland, de vs en australië.

 

Op de facturen van de print on demand bedrijf staat dan UK en er wordt geen btw/vat in rekening gebracht.

Kan ik dan ook geen btw terugvragen van de belastingdienst hier in Nederland?

 

en als een klant uit de Vs bij mij bestelt en het product wordt gemaakt en verzonden buiten Europa(in de Vs dus), wat moet ik dan met de btw in Nederland? moet ik dat aangeven bij de belastingdienst? Hoe werkt dat dan met een product dat Europa nooit binnen is gekomen?

 

Hartelijk dank alvast voor de hulp!

 

Matthias

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1
15 uur geleden, Matthias91 zei:

Op de facturen van de print on demand bedrijf staat dan UK en er wordt geen btw/vat in rekening gebracht.

Kan ik dan ook geen btw terugvragen van de belastingdienst hier in Nederland?

Wat je niet betaalt kun je ook niet terugvragen.

 

16 uur geleden, Matthias91 zei:

en als een klant uit de Vs bij mij bestelt en het product wordt gemaakt en verzonden buiten Europa(in de Vs dus), wat moet ik dan met de btw in Nederland? moet ik dat aangeven bij de belastingdienst? Hoe werkt dat dan met een product dat Europa nooit binnen is gekomen?

Factureer je aan de klant inclusief NL BTW?????

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, Matthias91 zei:

2) Nee. Moet ik dat?

Ik zou zeggen van niet want het gaat in beginsel over goederen die niet in de EU terecht komen, dus out of scope voor NL BTW. Maar je vraagt zelf "moet ik dat aangeven bij de belastingdienst", wat impliceert dat er al iets met BTW gedaan is (bijvoorbeeld in rekening gebracht), Maar dta is dus blijkbaar niet het geval.

 

Link naar reactie
  • 1
Op 16-3-2022 om 14:56, Matthias91 zei:

Lever ik een dienst aan de klant? Want de bedrijf die het product opstuurt levert toch de goederen?

 

Nee. Jij levert de goederen. De klant koopt van jou het product dus jij bent de leverancier. Dat jij het vervolgens door een ander bedrijf laat regelen maakt dat niet anders. Anders zou PostNL in 1 klap de grootste webwinkel van NL zijn, want zij leveren de meeste pakketjes af ;) 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.