Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dudenl
Hi all,
Even een paar vragen hoe ik het aan moet pakken:
Auto zojuist prive gekocht 7500
Vanaf september youngtimer en gaat hij naar de BV.
BV is niet BTW plichtig (vrijgesteld beroep) en heeft dan ook geen BTW nummer.
1. Kan ik gewoon de BV de auto laten kopen tegen vergelijkbare waarde? Moet de waarde nog vastgesteld worden als hij naar de BV gaat?
2. Hoe zit het dan qua factuur. Als prive persoon kan ik niet factureren. De BV heeft toch een factuur nodig?
3. Hoe zit het met de BTW correctie? Is dat er ook indien ik niet BTW plichtig ben? En zo ja, welk percentage dan?
4. Wat is verstandig qua afschrijving van de waarde in de BV? 5 jaar gezien de leeftijd? Moet je nog een restwaarde aanhouden bij youngtimers?
Andere punten welke ik wellicht niet moet vergeten?
Thanks alvast en respect op voor alle hulp die hier aan elkaar geboden word! Ik lees heir altijd met veel plezier mee.