• 0

BTW in Noorwegen

Beste lezers,

 

Ik heb een kleine ICT opdracht gedaan van een paar honderd euro voor een bedrijf in Noorwegen.

 

Nu kom ik op het punt om de factuur te maken. Het is mij inmiddels duidelijk dat ik geen BTW moet berekenen, omdat het een dienst betreft naar een land buiten de EU.

 

Alleen nu lees ik ergens anders dat ik zelf VAT moet registreren bij de Noorse belastingdient en me moet registreren bij de Noorse KvK.

 

Ergens anders lees ik dat dit niet nodig is als het bedrag onder de 50.000 Noorse Kronen blijft.

 

Al met al erg onduidelijk, voor mij in ieder geval.

 

Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit, en specifiek voor B2B en zo'n klein bedrag.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ook de Noorse belastingdienst heeft een site in het engels en een hulpmiddel om te bepalen of je moet registeren

 

https://www.skatteetaten.no/en/business-and-organisation/vat-and-duties/vat/register/do-i-register-the-enterprise-in-the-value-added-tax-register/

 

3 vragen beantwoorden en je hebt antwoord van de bron zelf.

 

Het lijkt erop dat je niet registeert zolang je onder de 50.000 Kronen blijft.

Dat geldt voor de meeste landen die BTW/VAT hebben ze hebben een ondergrens voor (verplichte) registratie idd om niet voor paar honderd euro/kronen omzet btw ondernemer te worden. Is ook voor de belastingdienst(en) zelf niet efficient.

 

Ik zou dit hulpmiddel invullen en de uitslag bewaren bij je facturen. Ook handig voor jezelf als er over 5 jaar een controle komt. Dan weet je dat je hebt gecheckt en wat de uitkomst was.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.