Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Martinus J.
Martinus J.
Goedemiddag,
Ik ben sinds 1 week ondernemer en heb nog een paar onduidelijkheden. Een ervan is de financiering van het werkkapitaal.
De situatie: ik ben 50% aandeelhouder in een BV (werkmaatschappij) en ben tevens enig Directeur. De overige 50% zijn in het bezit van een Engelse partner. Wij hebben beide afgesproken 50k werkkapitaal aan de gezamenlijke BV te lenen. Ik factureer vervolgens vanuit mijn Beheer BV aan de werkmaatschappij maandelijks een management fee. Deze wordt dus feitelijk betaald uit eerder door mij (en mijn partners) ingebracht geld.
Vraag: is er een andere route denkbaar, bijvoorbeeld door mijn deel van de lening te verstrekken in de vorm van niet gefactureerde management fee en betaalde facturen (notariskosten, KvK inschrijving)? Of moet ik vanaf het begin een management fee in rekening brengen en ook feitelijk laten uitbetalen?
Ik laat mij graag adviseren. Alvast bedankt voor de tips...
Vriendelijke groet,
Martin
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag