Ik verkoop producten online. Enkele keren verkoop ik restanten of producten met een krasje etc. Via marktplaats.
Mensen halen het dan op en willen soms alleen contant betalen. Ik maak een factuur aan op hun naam en neem het contant bedrag aan.
Omdat het maar om enkele keren zijn en geld storten geld kost, neem ik het contante geld wel eens privé in en boek ik met mijn privé rekening het geld naar de zakelijke rekening.
Ik speel dus zelf even als soort bank.
Kan ik dit gewoon doen of zijn dit witwaspraktijken?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mauryce
Mauryce
Ik verkoop producten online. Enkele keren verkoop ik restanten of producten met een krasje etc. Via marktplaats.
Mensen halen het dan op en willen soms alleen contant betalen. Ik maak een factuur aan op hun naam en neem het contant bedrag aan.
Omdat het maar om enkele keren zijn en geld storten geld kost, neem ik het contante geld wel eens privé in en boek ik met mijn privé rekening het geld naar de zakelijke rekening.
Ik speel dus zelf even als soort bank.
Kan ik dit gewoon doen of zijn dit witwaspraktijken?
Typo's
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73740-contant-geld-overmaken-naar-bedrijfsrekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag