Mijn notaris en Fiscalist spreken elkaar tegen. Hoe moet ik met onderstaande situatie omgaan om me aan de wet te kunnen houden?
Situatie:
Eenmanszaak (EZ) wordt ingebracht in Holding (HBV) en glijdt door naar werkmaatschappij (BV).
Accountant en fiscalist hebben geadviseerd om EZ geruisloos per 1 okt 2022 via HBV in BV in te brengen en voor het eerste boekjaar HBV en BV een verlengd boekjaar aan te vragen. Beide geven aan dat dit kan en wettig is toegestaan wanneer als einde boekjaar 31 december wordt aangegeven. Ze geven aan dit ook al vaker te hebben gedaan zo.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tomas79
Tomas79
Mijn notaris en Fiscalist spreken elkaar tegen. Hoe moet ik met onderstaande situatie omgaan om me aan de wet te kunnen houden?
Situatie:
Eenmanszaak (EZ) wordt ingebracht in Holding (HBV) en glijdt door naar werkmaatschappij (BV).
Accountant en fiscalist hebben geadviseerd om EZ geruisloos per 1 okt 2022 via HBV in BV in te brengen en voor het eerste boekjaar HBV en BV een verlengd boekjaar aan te vragen. Beide geven aan dat dit kan en wettig is toegestaan wanneer als einde boekjaar 31 december wordt aangegeven. Ze geven aan dit ook al vaker te hebben gedaan zo.
Notaris geeft nu echter aan dat bovenstaande in strijd is met 8e artikel standaardvoorwaarden voor geruisloze inbreng.
Maar wie heeft er nu gelijk?
aangepast door Tomas79volledigheid
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74138-geruisloze-inbreng-verlengd-boekjaar-mogelijk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag