Ga naar inhoud

Stappenplan klant betaalt factuur niet: hoe te handelen?

Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Betaalt een klant jouw factuur niet?

Het Ondernemersplein heeft een handig stappenplan hoe te handelen om jouw geld alsnog te krijgen

Van vriendelijke aanmaning, tot het inschakelen van een incassobureau, deurwaarder of incasso-advocaat tot het aanvragen van het faillissement van jouw klant.

 

Zie deze pagina van het Ondernemersplein voor een volledige uitleg.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Featured Replies

Geplaatst:

Jonne_Billio

Ik mis hier het op inactief zetten van de klant, uiteindelijk cancellen en de kosten afschrijven. Dit is in mijn optiek zeker een route waarvoor gekozen kan worden als de baten niet opwegen tegen de kosten of tijd van de andere mogelijk te nemen stappen.

Geplaatst:

TwaBla

1 uur terug, Jonne_Billio zei:

Ik mis hier het op inactief zetten van de klant, uiteindelijk cancellen en de kosten afschrijven.

 

Op zich eens. Een klant die moeilijk doet over betalingen, verdient het om op een heroverweeg-plek terecht te komen. Maar op korte termijn wil je toch eerst het lijstje langs van opties om je geld alsnog op te halen. Duurt dat te lang of wordt het te duur, dan is afschrijven een optie en uiteraard de klant niet meer van dienst zijn.

 

Welkom op HL Jonne. :cool:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.