• 0

Ik woon in België en wil een eenmanszaak starten in Nederland

hallo,

 

ik ben een Belg en woon in België ik wil graag een eenmanszaak oprichten in Nederland, om precies te zijn een online webwinkel in kleding.

 

kan ik voor een Nederlands adres terecht bij een virtueel kantooradres? 

kan ik mijn retouradres op een post nl punt zetten bij grens liggende gemeente in Nederland? of mag dit ook het woonadres in België zijn?

 

wat moet ik allemaal in orde maken zodat ik niet voor verassingen kom te staan achteraf? van de KvK krijg je een vaag antwoord wat je niks wijzer maakt daarom stel ik mijn vraag via dit kanaal.

 

ik werk ook nog full time in België en wil de webwinkel als bijberoep doen. hoe zit het belastingtechnisch in elkaar moet ik in Nederland zorgverzekering betalen? 

 

of hoe kan ik dit het beste aanpakken om voor geen verassingen te komen staan 

 

groetjes,

stef 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Stef

 

Welkom.

 

Een eenmanszaak vereist een vestigingsadres in NL. Als dat niet jouw adres is omdat je in België woont, dan zul je een fysiek adres moeten hebben waar ook daadwerkelijk activiteiten plaatsvinden (bijv. een opslagruimte met voorraad en personeel). 

 

Zonder dat kun je geen eenmanszaak met alleen een webshop bij de KvK inschrijven, omdat jij - de ondernemer - niet in NL woont/werkt/actief bent. 

 

Formeler gezegd: de plaats van feitelijke leiding ligt in België. Je kunt dan alleen een EMZ in NL inschrijven als er in NL sprake is van een vaste inrichting. Daar voldoet een webshop niet aan.

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.