Ik (zzp'er) heb als een product als 2e hands verkocht.
Ooit aangeschaft voor <450eu (incl. btw) en dus direct afgeschreven
Voor 80% zakelijk afgeschreven (wegens 20% privé gebruik)
Nu verkocht voor 400eu (incl. btw)
Welke tegenrekeningen gebruik ik in dit geval? Uiteraard 20% als zijnde privé storting maar dan de overige 80%? Kan ik dit gewoon onder een "80xx" wegboeken als onderdeel van de omzetgroep (bijv. door 8030 aan te maken met de naam "omzet tweedehands verkopen" o.i.d.)?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JonnyDB
JonnyDB
Ik (zzp'er) heb als een product als 2e hands verkocht.
Welke tegenrekeningen gebruik ik in dit geval? Uiteraard 20% als zijnde privé storting maar dan de overige 80%? Kan ik dit gewoon onder een "80xx" wegboeken als onderdeel van de omzetgroep (bijv. door 8030 aan te maken met de naam "omzet tweedehands verkopen" o.i.d.)?
aangepast door JonnyDBLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74430-hoe-tweedehands-verkoop-wegboeken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag