• 0

Winstmarge op verkocht bordspel

Ik wist niet precies waar ik met deze vraag naar toe moest gaan. Daarom probeer ik het hier. Ik zit met het volgende:

Ik heb samen met een vriend een bordspel gemaakt. We zijn hiermee naar een spellenfabrikant gegaan en zij zijn enthousiast. Ze zien er potentie in en ze zijn al in een ver gevorderd stadium wat betreft uitvoering etc. (waarschijnlijk ook productie-/verkoopprijs). Het is nog niet zeker of ze het doen, maar wij willen als leken op het gebied van winst maken op een bordspel meer geïnformeerd zijn, zodat we goed/beter de eventuele prijsonderhandeling in gaan. Er is ons gevraagd wat wij willen: een percentage van elk verkocht spel of een afkoopbedrag voor het spelidee(auteursrecht) Kan een expert of iemand die hier ook mee te maken heeft gehad ons meer over vertellen?

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste T.Vasse.

 

Een jaar geleden ben iik zelf met een bordspel bezig geweest, maar heb dat vanwege drukte weer terug in de kast geschoven.

Ik eb dus al een stukje voorwerk gedaan, en zal op bassis daarvan wat gedachten en overwegingen plaatsen.

 

Allereerst even enkele andere draadjes over bordspellen.

 

Bordspel produceren in China

Marktonderzoek voor een bordspel

En dan een NOVU lid dat zelf bordspellen ontwikkeld is Griffioen.

 

In het kort komt ht er op neer dat bij aantallen boven de 5000 een bordspel economisch interessant word. Als het goed is weet je zelf ongeveer hoe groot de markt is.

Ga ervan uit dat het maken afhankelijk is van de onderdelen van het spel, maar als snel tussen de €5 en € 10 kost, dan komt er nog de marketing bij.

Aan de hand van bovenstaande cijfers kun je hopelijk zelf enigzins eruit filteren wat er mogelijk aan inkomsten te genereren is, en wat het kost als je het zelf doet.

Dit bepaalt natuurlijk ook de onderhandelingspositie die je hebt.

Wil jeverder geen gedoe met het spel, schuif het dan in één keer door voor één bedrag.

Een andere optie is een veel lager éénmalig bedrag (lumbsum), en een overeenkomst dat je boven een bepaalt aantal verkochte spelletjes toch weer meedeelt in de opbrengst.

Of natuurlijk een bedrag per verkocht spel.

Zorg bij de laatste varaint er wel voor dat er een inspanningsverplichting in de overeenkomst staat. Krijg je namelijk het gevoel dat de anadere partij het er een beetje bij laat zitten, dan heb je een mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden.

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 63 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.