• 0

Hoe boek ik ontvangen TVL (in een bv)?

(aangepast)

Hoe boek ik ontvangen TVL (in een bv)?
Binnen mijn boekhoudsysteem kan ik dit niet boeken op een aparte omzetrekening waarbij deze als 'overige vrijgestelde winstbestanddelen' meegaat (dus niet als winst wordt gezien).

Momenteel dus als negatieve algemene kosten geboekt, maar dit maakt per saldo het verlies lager (of winst hoger).
Vb 1 Stel er is een verlies van 100, zonder TVL, bij boeken van 30 TVL (neg. kosten) wordt verlies 70. Dus per saldo is mijn compensabele verlies niet 100 maar nu slechts 70. Loop ik dan niet 30 compensabel verlies mis? Zie hieronder vb2 bij winst.

Vb2 Stel er is een winst van 100, zonder TVL, bij boeken van 30 TVL wordt winst 130. Met Vpb aangifte gaat TVL eraf, en gaat winstbelasting over 100. Dus dat klopt.

Ik hoop dat e.e.a. zo duidelijk is.

Gr. Paul

aangepast door Hans van den Bergh
Afgesplitst naar nieuwe vraag
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74865-hoe-boek-ik-ontvangen-tvl-in-een-bv/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Dag Paul

In je boekhouding moet je dit gewoon opgeven als bijzondere baten of buitengewone baten, zodat er in elk geval geen BTW over berekend wordt.

Pas in de aangifte VPB corrigeer je de winst met het bedrag aan TVL, zodat het onbelast blijft voor de VPB

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar