Sinds kort verkoop ik via Amazon, hiervoor betaal ik maandelijks abonnementskosten waarvan zij mij een factuur verzenden.
Op deze factuur staat 21% vermeld maar is gestuurd vanuit hun Luxemburgse bedrijf. Ook staat er geen NL BTW nummer op de factuur maar een Luxemburgs BTW nummer.
Ik vraag me nu af hoe ik dit moet boeken. Kan ik hiervan de BTW aftrekken? De BTW percentages in Luxemburg bevatten geen 21% namelijk. Ook is het logisch dat Amazon wel over een NL BTW nummer beschikt en een vaste inrichting heeft hier.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Lexvdg
Lexvdg
Goedenavond,
Sinds kort verkoop ik via Amazon, hiervoor betaal ik maandelijks abonnementskosten waarvan zij mij een factuur verzenden.
Op deze factuur staat 21% vermeld maar is gestuurd vanuit hun Luxemburgse bedrijf. Ook staat er geen NL BTW nummer op de factuur maar een Luxemburgs BTW nummer.
Ik vraag me nu af hoe ik dit moet boeken. Kan ik hiervan de BTW aftrekken? De BTW percentages in Luxemburg bevatten geen 21% namelijk. Ook is het logisch dat Amazon wel over een NL BTW nummer beschikt en een vaste inrichting heeft hier.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74937-btw-op-factuur-voor-amazon-seller-abonnement/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag