• 0

Verkoopaccount bij bol.com is niet goedgekeurd

Ik heb vorige week de aanvraag voor een verkoopaccount in Bol ingediend, maar ik ontving twee dagen geleden een e-mail van het platform en de inhoud van de e-mail is als volgt:

Onlangs heb je aangegeven een verkoopaccount te willen openen bij bol.com. We hebben je aanvraag gecontroleerd. In deze mail lees je hier meer over.

 

Het verkoopaccount is niet goedgekeurd
Uit de controle blijkt dat een of meerdere gegevens overeenkomen met de gegevens van een eerder gesloten verkoopaccount. Hierdoor is het niet mogelijk je aanmelding goed te keuren. Je verkoopaccount wordt geblokkeerd.


Maar het is heel vreemd, ik heb nog nooit deelgenomen aan de registratie van een ander bedrijf en Bol's account. Ik ben hier vrij zeker van, ik hoef je geen valse informatie te geven, want hier posten lost mijn probleem niet op, ik ben gewoon erg in de war door het moderatiebeleid van Bol.

De informatie die ik heb ingediend omvat:
1. Mijn KvK-nummer
2. Mijn btw-nummer (overeenkomend met mijn bedrijf)
3. Instelling winkelnaam (in overeenstemming met mijn bedrijf)
4. Winkelprofiel (gegenereerd door ChatGPT, door mij aangepast)
5. Retouradres (het adres van een logistiek magazijn waarmee we samenwerken)
6. Bankrekening (onze bedrijfsrekening bij ING)
7. Verificatiecode (de verificatiecode die via de officiële brief van Bol naar het geregistreerde adres van ons bedrijf is gestuurd)

Aangezien ik voor het eerst een BV-bedrijf registreer, zullen in dit geval de gegevens 1, 2, 3, 4, 6 en 7 die ik heb ingediend niet al te veel problemen opleveren. Het enige mogelijke probleem is het retouradres. is een groot magazijn van samenwerking. Zou het kunnen dat andere gesloten verkoopmagazijnen ook samenwerken met dit magazijn, waardoor het platform denkt dat mijn retouradres hetzelfde is en mijn aanvraag dus afwijst?

Ik belde Bol en mailde de beoordelingsresultaten terug, het enige antwoord dat ik kreeg was:

 

Ter bescherming van onze controles kunnen we je niet mededelen welke gegevens overeenkomen. Het is niet mogelijk je aanmelding nog in behandeling te nemen.

Met vriendelijke groet,

 

Dat vind ik een beetje te oneerlijk.

Wat denk je dat ervoor zorgde dat mijn aanvraag werd afgewezen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen mijn hoofd leeg te maken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Lumos2023,

 

Het is maar een vermoeden, maar ik denk dat het te maken heeft met het retouradres in combinatie met één of meerdere slechte ervaringen van BOL.

 

17 minuten geleden, Lumos2023 zei:

Het is niet mogelijk je aanmelding nog in behandeling te nemen.

 

Dat is wel héél kort door de bocht i.e., de facto aangeven we willen niks met je te maken hebben.

 

Uiteraard mag eenieder een klant weigeren, maar op deze wijze denk je bijna dat men je ergens van verdenkt. Ik neem aan dat BOL een klachtenregeling heeft? Zo ja, dien een klacht in. Is het niet voor jezelf dan is het wel voor de volgende.

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Link naar reactie
  • 0
49 minuten geleden, Ward van der Put zei:

首先:欢迎来到 Higherlevel.nl!

 

他们只处理您的退货吗?或者它更像是一个在直销基础上工作的供应商?

De specifieke naam van het coöperatieve magazijn is Fox Global, een groot internationaal logistiek magazijn in Nederland, www.foxglobal.nl. Ze zijn verantwoordelijk voor het helpen van ons bij het verzenden van dagelijkse bestellingen en het accepteren van retourzendingen van klanten, en natuurlijk worden de goederen ook in dit magazijn opgeslagen.

Link naar reactie
  • 0
39 minuten geleden, Jeroen Kisters RPLU ARe zei:

亲爱的 Lumos2023,

 

这只是一个猜测,但我认为这与返回地址以及来自 BOL 的一次或多次不良体验有关。

 

 

这是非常短视的,即事实上表明我们不想与您有任何关系。

 

当然,任何人都可以拒绝客户,但这样一来,您几乎会认为自己有什么嫌疑。我假设 BOL 有投诉程序?如果是这样,请提出投诉。如果不是为了你自己,那就是为了下一个。

Ik heb de betrokken advocaten geraadpleegd en zij kunnen niets aan een dergelijk resultaat doen, aangezien het Bol was die ons heeft beoordeeld en onze zaak heeft afgewezen. Bol's enige reactie op het incident was dat ze, om hun censuurmechanisme te beschermen, niet meer informatie konden verstrekken. Dit is inderdaad erg oneerlijk. Ons BV-bedrijf is opgericht om te registreren en te verkopen op bol. BV's met een verleden van afwijzing kunnen zich echter helemaal niet meer bij bol aanmelden en alle kosten zijn verzonken kosten geworden.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.