• 0

Woon werkverkeer ZZP'er OV wel (deels) of niet aftrekbaar ?

(aangepast)

Hallo,

 

Het gaat om een Eenmanszaak, en dan het woon-werk verkeer van mijn woonadres naar het vestigingsadres van mijn onderneming.

 

Ik rijdt normaal gesproken in mijn privé voertuig waarvoor ik 0,21 onbelast vergoed voor dit woon-werkverkeer.
Echter is er groot onderhoud op de dagelijkse route waardoor ik nu 40 minuten extra reistijd zou hebben doordat ik nu moet omrijden.

Ik ben er reeds achter dat er voor het OV geen kilometervergoeding is, dus geen 0,21 ct aftrekbaar zoals met een privévoertuig wel het geval is.

 

Nu zit ik te denken om dit woon werkverkeer met het OV te laten plaatsvinden (trein)
Nu heb ik overal gezocht, de meeste informatie gaat over mensen in loondienst waarvoor bepaalde regels zijn wat betreft aftrek en vergoedingen.

Mag ik mijn gemaakte woon-werkverkeer OV kosten (excl. 9% btw) als ZZP'er aftrekken ? Ik reis met een NS Business card, dus krijg een factuur.
Of zijn deze kosten geheel (niet) aftrekbaar ? Bij een privévervoersmiddel telt woon-werkverkeer privé, maar er mag wel €0,21 onbelast worden vergoed.

 

Alvast bedankt voor het antwoord.

 

 

aangepast door slabbetje
Aanvulling Eenmanszaak en woon-werk naar vestigingsadres.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gaat het om woon-werk verkeer van je woonadres naar het vestigingsadres van je onderneming, van je woonadres naar klanten, of iets anders?

 

Gaat het om een eenmanszaak, bv, of iets anders?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
17 minuten geleden, Ron van der Kolk zei:

Gaat het om woon-werk verkeer van je woonadres naar het vestigingsadres van je onderneming, van je woonadres naar klanten, of iets anders?

 

Gaat het om een eenmanszaak, bv, of iets anders?


Het gaat om een Eenmanszaak, en dan het woon-werk verkeer van mijn woonadres naar het vestigingsadres van mijn onderneming.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.