slabbetje

Junior
  • Aantal berichten

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

slabbetje's trofeeën

  1. Aankopen vanuit Alibaba (China) bevatten nooit BTW. Deze BTW en Invoerrechten komen er bij de invoer in Europa (in uw geval in Nederland) nog bovenop. Hiervoor dient u of uw shipping agent / expediteur een Doane aangifte te doen. De Douane stelt de invoerrechten vast aan de hand van de opgegeven HS code (goederencode) en het BTW bedrag. Daarvoor dient u een factuur / paklijst te overleggen waarop duidelijk staat aangegeven wat de goederen waarde is en de eventuele verzendkosten. Afhankelijk van hoe het is verzonden kan het zijn dat een vervoerder (DHL, UPS, FEDEX, TNT etc) deze invoeraangifte voor u doet en u dit bij ontvangst dient te betalen.
  2. Ik neem aan dat de bank een SWIFT onderzoek wil opstarten. Ik heb daar zelf in mijn geval niet voor gekozen (een SWIFT onderzoek vanuit NL is doorgaans kosteloos) echter kan de bank in Hongkong hier wel kosten voor rekenen. Mocht je bij KNAB bankieren dan rekenen zij deze kosten door tot een maximum van € 50,- euro. Dit kun je het beste even navragen. In mijn geval kwam het geld binnen 3 werken terug zonder SWIFT onderzoek. Ik laat de keuze aan jou, mogelijk dat het kosteloos is. Dat is lastig in te schatten.
  3. Ik heb iets soortgelijks ook al eens ervaren in China. Bij mij duurde het een week of 3 voordat het bedrag werd teruggestort. Soms komt het alsnog aan bij de begunstigste in het land. Dan zul je extra informatie moeten toesturen naar de bank zodat zij weten naar wie het bedrag overgemaakt dient te worden. Als je voldoende info in de omschrijving hebt vermeld kan dit vaak wel. Als je niets doet ontvang je het in ieder geval wel weer terug.
  4. Het gaat om een Eenmanszaak, en dan het woon-werk verkeer van mijn woonadres naar het vestigingsadres van mijn onderneming.
  5. Hallo, Het gaat om een Eenmanszaak, en dan het woon-werk verkeer van mijn woonadres naar het vestigingsadres van mijn onderneming. Ik rijdt normaal gesproken in mijn privé voertuig waarvoor ik 0,21 onbelast vergoed voor dit woon-werkverkeer. Echter is er groot onderhoud op de dagelijkse route waardoor ik nu 40 minuten extra reistijd zou hebben doordat ik nu moet omrijden. Ik ben er reeds achter dat er voor het OV geen kilometervergoeding is, dus geen 0,21 ct aftrekbaar zoals met een privévoertuig wel het geval is. Nu zit ik te denken om dit woon werkverkeer met het OV te laten plaatsvinden (trein) Nu heb ik overal gezocht, de meeste informatie gaat over mensen in loondienst waarvoor bepaalde regels zijn wat betreft aftrek en vergoedingen. Mag ik mijn gemaakte woon-werkverkeer OV kosten (excl. 9% btw) als ZZP'er aftrekken ? Ik reis met een NS Business card, dus krijg een factuur. Of zijn deze kosten geheel (niet) aftrekbaar ? Bij een privévervoersmiddel telt woon-werkverkeer privé, maar er mag wel €0,21 onbelast worden vergoed. Alvast bedankt voor het antwoord.
  6. Het laten snijden van fruit is bij de meeste winkels geen probleem. Ik koop geregeld vers gesneden fruit, denk aan diverse meloensoorten, stukjes appel etc. Dit kan in bijna iedere supermarkt als je ernaar vraagt, de lokale turk (supermarkt) doet dit ook zonder problemen. Op de markt is het vaak ook geen probleem om een meloen te laten snijden en zo op te eten. Het laten snijden kost meestal niets extra's, dit is gewoon de service die de winkel biedt. Het idee is leuk maar of je het kunt omzetten in een winstgevend bedrijf is de vraag... Wellicht een leuke toevoeging als 'Foodtruck' op festivals, of wandelvierdaagse.
  7. Afhankelijk van het aantal orders kan het zijn dat een partner lagere verzendkosten heeft. Dit kan variëren voor een pakket vanaf; € 3,99 tot € 6,99 Indien een partner gebruik maakt van VVB dan zijn de kosten voor PostNL; € 4,98 incl inlevertoeslag. excl btw. Dan zouden zij +/- € 0,42 ct overhouden (daarvan moeten de verpakkingsmaterialen, tijd, etc nog vanaf gehaald worden) Het is ook mogelijk dat zij deze puzzels bij een grote NL winkelketen opkopen (in de aanbieding) en deze hierdoor goedkoper kunnen verkopen. Veel partners hebben zelf niet in de gaten dat ze met verlies verkopen. Zo zijn er ook veel aanbieders die artikelen voor; € 1,- euro verkopen waaraan ze niets overhouden. Rekenvoorbeeld: Inkoop: € 0,25 Verkoop: € 1,00 BTW: € 0,17 Kosten bol.com; 0,32 Kosten envelop + postzegel: € 1,03 Maakt totaal: €0,77 ct verlies.
  8. Beste, Ik heb een naheffing ontvangen (deze heb ik zelf aangevraagd) omdat de expediteur per ongeluk een verkeerde aangifte heeft ingevuld voor de douane inklaring. Dit is tijdig binnen de bezwaartermijn rechtgezet, dus opgelost. Nu heb ik de naheffing vandaag ontvangen en staat op de brief: Jaar / Tijdvak (10-12-2021) - (10-12-2021) En een dagtekening van 01-02-2022. Nu is mijn vraag kan ik deze naheffing nog toepassen op het betreffende kwartaal 4 (2021) gezien het tijdvak welke op deze naheffing staat vermeld, of heeft deze gezien de dagtekening van 1 februari betrekking op het 1e kwartaal 2022 en dien ik deze in 2022 mee te nemen voor de BTW aangifte ? Ik verneem het graag. Vriendelijk bedankt.
  9. Hallo, Ik heb een kleine partij met boeken welke ik in de jaren nieuw heb gekocht bij de boekhandel, en zelf heb gelezen. Nu zijn dit allemaal oude boeken van 15 jaar geleden (worden inmiddels niet meer in de winkel verkocht), en wil ik deze verkopen om er een ander plezier mee te doen. Nu is bol.com reeds gestopt met de 2e hands verkoop door particulieren. (het is enkel nog mogelijk om 2e hands met een zakelijk account te verkopen) Ik ben zelf zakelijk verkoper via bol.com en wil ik mijn boeken eenmalig via bol.com verkopen via mijn zakelijke account (daar een particulier verkoopaccount niet meer mogelijk is) Nu zullen deze boeken niet voor de nieuwprijs worden verkocht. Ik heb van de boeken geen aankoopbewijs / kassabon meer, daar deze boeken voor eigen gebruik zijn geweest. Dien ik deze boeken nu onder de marge regeling te verkopen, of kan ik deze verkoop geheel buiten beschouwing laten daar dit mijn eigen boeken zijn, er geen winst op wordt gemaakt etc. Ik ontvang uit eindelijk over deze verkopen van bol.com wel een factuur met de gemaakte kosten, btw, opbrengst, etc. Kan ik deze factuur dan buiten beschouwing laten (ik vorder deze kosten niet terug) Of dien ik deze kosten wel terug te vorderen, en de marge regeling toe te passen op deze verkoop, dus de factuur van bol in te boeken in mijn zakelijke administratie ? Als ik het via marktplaats zou verkopen dan is dit gewoon eenmalig als Particulier, echter weet ik niet hoe dit via bol zit. Wie kan mij dit vertellen ?
  10. Dank voor uw snelle antwoord. Kan ik voor volgend jaar dan ook nog gebruikmaken van deze startersaftrek over de aangifte van 2021 ?
  11. Hallo, Ik heb sinds 2014 een eenmanszaak. Nu heb ik t/m 2019 altijd aangifte gedaan als Overige inkomsten (niet als ondernemer) omdat ik in deze periode niet in aanmerking kwam voor ondernemer IB.| In deze periode heb ik dan ook geen recht op aftrekposten gehad die gelden voor IB ondernemer. Nu ben ik met de aangifte voor 2020 bezig, en voldoe ik wel aan de eisen om aangifte IB als ondernemer te doen. Nu is mijn vraag heb ik nu nog recht op een startersaftrek over 2020 omdat ik hiervoor geen ondernemer voor de IB ben geweest. Ik zelf denk van niet, maar wil dit uiteraard zeker weten. De belastingdienst stelt zelf dit: U hebt recht op de zelfstandigenaftrek. U was in de afgelopen 5 jaar niet elk jaar ondernemer voor de inkomstenbelasting. U hebt de zelfstandigenaftrek in de afgelopen 5 jaar maximaal 2 keer gebruikt. Er was in het kalenderjaar of in 1 van de 5 voorafgaande jaren geen sprake van een zogenoemde geruisloze terugkeer uit een bv. Wie kan mij dit vertellen ? Bedankt.
  12. Wat is jullie ervaring met het ''vernieuwde'' systeem omtrent beleidspunten bij bol.com ? Zijn er al partners waarvan de score is verlaagd <100 ? Ik ben benieuwd hoe hiermee wordt omgegaan vanuit bol.com.
  13. Misschien een rare vraag, zijn de drempelbedragen BTW voor o.a. afstandsverkopen vermeld INCLUSIEF of EXCLUSIEF BTW ? Bijvoorbeeld bij de drempelbedragen: België: € 35,000 Frankrijk: € 35,000 Duitsland: € 100,000 Zijn bovenstaande drempelbedragen excl BTW ? Ik kan dit namelijk nergens terugvinden.
  14. Nog een belangrijke vraag omtrent deze snoepzakjes; Is het verplicht om ook een ingrediënten lijst te vermelden op de verpakking / etiket ? De zakjes zijn niet bedoelt voor de verkoop, maar zullen gratis worden weggegeven.
  15. Hartelijk dank voor deze informatie! Wij zijn hiermee voorzien van de benodigde informatie. Bedankt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.