• 0

Samenwerking

Goedemorgen,

 

Ik wil samen met een collega( wij werken allebei in de kinderopvang) een babyspa opzetten. 
 

Nu werk ik al volledig als zzp’er en mijn collega werkt partime in loondienst en de rest als zzp’er. 
 

We willen samen een pand huren en hierin een baby spa gaan opzetten. 
 

Wat is wijsheid qua rechtsvorm? Ik woon vlakbij het pand. Mijn collega woont de helft van de week bij haar vriend(uurtje bij het pand vandaan)

 

Zij wilt het bedrijf graag op haar naam ivm eventuele hypotheekaanvraag in de toekomst. En ze wilt mij dan facturen naar haar laten sturen voor mijn gewerkte uren. 
 

Ik hoor graag of iemand tips heeft hierover. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel.

 

Als jullie samen een bedrijf starten is het geen logische constructie dat je vriendin de eigenaar wordt en jij alleen wordt ingehuurd. Het zorgt o.a. voor grote ongelijkheid in rechten en plichten, jouw positie is veel minder sterk. Wat als ze op een dag besluit je niet meer in te huren?

 

Het argument van een privé hypotheekaanvraag zou natuurlijk geen invloed moeten hebben op een zakelijke afweging die jullie maken.

 

De rechtsvormen VOF of BV lijken me de meest voor de hand liggende opties voor jullie om verder te verkennen.

 

Ik raad je aan om privé en zakelijk goed gescheiden te houden en zakelijk dus goede afspraken te maken over jullie samenwerking. De ander denken te matsen door het bedrijf op haar naam te zetten voor privéredenen is hét recept om in de toekomst gedonder geserveerd te krijgen.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, RubenT zei:

De rechtsvormen VOF of BV lijken me de meest voor de hand liggende opties voor jullie om verder te verkennen.

 

Gezien het gaat om (kleine) kinderen zou ik gezien de aansprakelijkheid voor letselschade zeker niet kiezen voor een VOF en als je voor een BV gaat dan ieder een management-BV die eigenaar is van de OpCo-BV.

 

Als alternatief kan je ook denken aan een coöperatie UA. Ga bijvoorbeeld eens praten met de Coöperatieexpert.

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.