• 0

MBA data analytics aftrekbaar als zakelijke studiekosten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag mbt studiekosten aftrek. Ik ben zelfstandig ondernemer en voer al jaren (10 jaar) als business proces consultant / Lean six sigma Black Belt allerlei projecten uit op het gebied van datagedreven procesverbetering, en het inrichten van de datagedreven organisatie. Het verdienmodel zit in mijn vakkennis, waaronder ook het meenemen van opgedane kennis van de ene organisatie naar de andere. Echter, gezien de vele ontwikkelingen op dit gebied is het ook noodzakelijk om continu bij te blijven leren. Zo heb ik een tijdje geleden een aantal cursussen op het gebied van big data en business architectuur gedaan en nu sta ik op het punt om te starten met de opleiding “MBA big data en business analytics”. Dit is een 2 jarige business opleiding, en voor mij een hele dure, maar wel noodzakelijke investering om te kunnen blijven adviseren op het niveau waar ik dat nu al doe. Nu is de hamvraag: kan ik deze kosten (45.000 euro) zakelijk opvoeren of niet? Als iemand van jullie mij hier in kan adviseren dan maak je me heel blij, ik moet hier al heel snel besluiten hierover en het is wel een heel serieus bedrag waar je geen foute afweging mee wil maken 

 

Alvast bedankt!!!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Rayman

 

Studiekosten zijn zakelijk geheel aftrekbaar indien het gaat om een studie voor het op peil houden of verdieping van je vakkennis ten behoeve van de activiteiten die je als ondernemer dan al uitoefent. Dus niet aftrekbaar zijn studiekosten voor opleidingen die opleiden tot nieuwe kennis. Zo is een studie rechten voor een accountant niet zakelijk aftrekbaar.

 

Zoals ik je verhaal lees, zou deze opleiding zakelijk aftrekbaar zijn 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 62 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.