• 0

Aankopen woning in Frankrijk vanuit holding

(aangepast)

Dag allen,

 

Ik speel met de gedachte om mijn overtollige liquiditeiten te investeren in een woning in het buitenland (Frankrijk).

Kunnen jullie aangeven of er zaken zijn die extra aandacht vereisen?  

 

De uitganspunten:

 

1.        Ik heb een holding met daaronder 1 werkmaatschappij

2.        De gezamenlijke liquiditeit van deze 2 BV’s bedraagt circa 700/k

3.        Ik bezit een (box 1) woning ter waarde van 800/k met een hypotheek van 400/k en dat blijft zo

4.        Ik wil de beschikbare liquiditeiten in de holding investeren in een woning in het buitenland (Frankrijk) 

5.        Zijn hier fiscale zaken waar ik vanuit NL rekening mee moet houden? Dient de investering aantoonbaar een zakelijk motief te hebben om deze in de Bv als activa aan te kunnen houden? Het idee is aankopen, beetje opknappen en dan wellicht verhuren maar kan ook zomaar dat ik het koop en aanhou zonder verhuur, moet nl wel toestemming hiervoor verkrijgen;

6.        Ik kan dus aankopen met eigen middelen van de holding, eventueel trek ik nog een kleine financiering aan, heeft dit implicaties anders dan rentelasten die ik in mindering kan brengen op de omzet van de holding? Kan dat überhaupt want de omzet vind plaats in mijn werk-ms.

 

Dank alvast.

aangepast door daduk
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Daduk

 

Dit (beleggen/investeren) ligt buiten de scope van HL. Het topic krijgt een slotje, maar om je op weg te helpen:

5. Aftrek ter voorkoming van dubbele belasting. En nee, zakelijk motief niet vereist, mits je het pand natuurlijk niet voor privégebruik aankoopt in de BV, zonder dat de BV zakelijke huur rekent aan privé.

6. Dat valt zo niet te zeggen. Daar zal een bank uitsluitsel over moeten geven 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.