Ik heb een uitgaande factuur met 2 januari als factuurdatum. De werkzaamheden zijn echter verricht in de laatste week van 2023.
Het vervelende is dat dit een automatisch aangemaakte factuur is waarbij de volgnummer bij 2023 hoort en de factuurdatum onder 2024 valt. In het geval dat ik het onder 2023 zou inboeken, is dit toegestaan i.v.m BTW aangifte aangezien de factuurdatum niet bij de 4e kwartaal hoort? Tot op heden heb ik de factuurdatum gevolgd met BTW aangifte.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mRider
mRider
Ik heb een uitgaande factuur met 2 januari als factuurdatum. De werkzaamheden zijn echter verricht in de laatste week van 2023.
Het vervelende is dat dit een automatisch aangemaakte factuur is waarbij de volgnummer bij 2023 hoort en de factuurdatum onder 2024 valt. In het geval dat ik het onder 2023 zou inboeken, is dit toegestaan i.v.m BTW aangifte aangezien de factuurdatum niet bij de 4e kwartaal hoort? Tot op heden heb ik de factuurdatum gevolgd met BTW aangifte.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76044-factuur-inboeken-overlapping-boekjaar/Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen