• 0

Pakket verzending net over de grens in Duitsland?

Voor onze webshop in NL verzenden wij veel dagelijks alleen pakketten naar Duitsland welke binnen 2 werkdagen moeten worden geleverd. De verzendkosten van NL naar Duitsland bedragen voor ons iets meer dan 7 euro per pakket. Als we het pakket echter in Duitsland afgeven ter verzending bedragen de kosten circa 4,50 per pakket. Een groot verschil. En aangezien wij 15 km van de Duitse grens zitten is dit te doen. Echter zonder Duitse inschrijving als bedrijf (en daarmee ook Duitse belasting aangifte) willen de DHL en DPDs van deze wereld hier niet aan meewerken. Daarom hebben we wat last op dit vlak van oneerlijke concurrentie t.o.v. Duitse leveranciers. Wie kan mij, zonder dat we een Duitse onderneming moeten starten, van advies voorzien?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 4-2-2024 om 20:21, Robert Jessen zei:

Ben heel benieuwd naar de uitkomst! In Nederland willen de transportbedrijven ook geen zakendoen zonder Nederlandse bedrijfsgegevens.

Tot heden geen uitzicht op een oplossing. Ook een Nieserlassung brengt fiscaal werk en boekhoudkundige kosten met zich mee die al snel richting de minimaal 3 a 4k per jr.  gaan.

Link naar reactie
  • 0

Afkomstig van een whitepaper getiteld "Starten in Duitsland":

 

Leveren over de grens: staat je bedrijf in de grensregio? Dan kun je ervoor kiezen om je pakketjes zelf direct in het dichtstbijzijnde filiaal van de Duitse Post aan te leveren. Op die manier kun je een levertijd van 1 dag realiseren en zijn de kosten erg laag.

http://www.onym.nl

voor al uw inkoop/product sourcing in Polen, uw boots on the ground aldaar, wij hebben de contacten in Polen, wij weten de weg

ook voor fiscale, juridische zaken en real estate zijn wij hier uw partner

Link naar reactie
  • 0
Op 8-2-2024 om 22:05, JohanPL zei:

Afkomstig van een whitepaper getiteld "Starten in Duitsland":

 

Leveren over de grens: staat je bedrijf in de grensregio? Dan kun je ervoor kiezen om je pakketjes zelf direct in het dichtstbijzijnde filiaal van de Duitse Post aan te leveren. Op die manier kun je een levertijd van 1 dag realiseren en zijn de kosten erg laag.

Dank voor je toevoeging. Dit is mogelijk, echter omdat er in dat geval geen bedrijfs account kan worden aangemaakt (daarvoor heb ik weer dat Duitse KvK nr en Duits btw nummer nodig) betaal ik de hoofdprijs per pakket. Dit is circa 8 euro. De btw kan ik dan wel weer terug vragen in Duitsland als ik boven een minimaal bedrag komt. 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 8-2-2024 om 17:16, herman van der helm zei:

Wij hebben een niederlassung in Düsseldorf. Dat kost ons circa 1500 per jaar.

Boekhouding gewoon in NL

Dank voor je reactie. Ik ga contact opnemen met de DNHK (Duits Nederlandse Handelakamer). Misschien kunnen zij mij van verdere info hierover voorzien.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.