• 0

Kilometervergoeding bij gebruik van OV

Beste,

 

Sinds dit jaar heb ik een werk bv met een holding daarboven waarvan ik mijn DGA loonstrook op moet laten stellen. Nu is het even niet helemaal duidelijk hoe ik om moet gaan met de reiskosten. Ik ga 2 (of 3) keer per week naar locatie toe bij een klant, hier maak ik gebruik van het OV aangezien de afstand ruim 140 km enkele reis is. Even grof gerekend is het ongeveer 30.000 km per jaar. 

 

Mag ik op een loonstrook de kilometervergoeding op laten nemen van 0,23 per km die ik dan belastingvrij naar mij kan laten uitbetalen, terwijl ik gebruik maak van het OV? De reden dat ik dit vraag is dat met deze hoeveelheid kilometers het interessanter is om gebruik te maken van de kilometervergoeding in plaats van het vergoeden van de OV kosten.

 

Dit had ik gevonden hierover maar weet niet of ik het goed interpreteer: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/inkomstenbelasting/vraag-en-antwoord/wat-is-de-maximale-kilometervergoeding-die-ik-van-mijn-werkgever-kan-ontvangen#:~:text=Bij reizen met eigen vervoer,de werkelijk gemaakte reiskosten vergoeden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Het is een forfait, dus het mag toegepast worden. Er is geen voorschrift dat je bij moet houden hoe je reist. Ik doe zo'n 200 km op de fiets in de week en daarvoor betaal ik vanuit mijn BV ook het maximaal toegestane km bedrag. 

Link naar reactie
  • 0

Duidelijk! Even dubbelcheck de kosten die ik dan maak voor de treintickets dien ik wel zelf privé te betalen, dus dit mag ik dan niet meer zakelijk aftrekken?

 

Bij de kilometervergoeding kan ik per jaar de aantal kilometers afboeken van de winst op de werk bv en dit uiteindelijk belastingvrij via mijn salaris laten uitbetalen?

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag,

Iemand die hier iets meer over weet? Ik heb de belastingdienst gebeld en ook zij geven aan dat je als werkgever mag beslissen of je de werkelijke OV kosten vergoed of op basis van 0,23 KM vergoeding.

 

Alleen is de aftrek (van de winst) hiervan nog niet helemaal duidelijk voor mij.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.