• 0

email factuur

hallo beste hl'ers,

 

in hoeverre is het mogelijk om door middel van webshop verkopen,

een email factuur te sturen.

 

ik kan hier nog weinig regels van de fiscus over vinden.

is het toegestaan?

 

ik kan ook niet uitvinden of deze dan na of voor of tijdens de levering zou moeten verstuurd worden, ik denk gelet op de factuur datum het beste bij de uitlevering.

 

alvast bedankt voor uw reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aan de vorm van verzending worden geen eisen gesteld. Alleen met betrekking tot de inhoud van facturen. Zie daarvoor (maar deze had je zelf waarschijnlijk ook al gevonden): Factuur voorschriften

 

Ook voor wat betreft de verzenddatum van facturen ben je vrij om dit zelf te bepalen. Bij een webshop zou ik toch zo veel mogelijk het principe van "boter bij de vis" hanteren.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

wat ikzelf vaak zie als ik iets via internet bestel, is dat de factuur bij het pakketje zit, op de doos geplakt zegmaar

vind dit zelf erg fijn, hoef ik t ook niet te printen etc

 

verder heb ik zelf een hoop websites waarbij ik gebruik maak van affiliatemarketing.

Van al mn verdiensten krijg ik via de mail vaak mn creditfacturen

t mag dus wel blijkbaar!!

 

zorg er uiteraard wel voor dat je een uitgeprint exemplaar hebt voor je eigen boekhouden

en t liefst voor een ontvangstbevestiging..

anders krijg je klanten van ja maar die he bk nooit ontvangen....

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt gewoon per email een factuur versturen, binnen Nederland. Buiten Nederland moet de factuur digitaal ondertekend zijn anders accepteert de belastingdienst 'm niet bij de BTW verrekening. Althans, zouden ze hem volgens de regels niet mogen accepteren.

 

Voor grote klanten leveren wij oplossingen op dit gebied, als starter c.q. klein bedrijf kun je gewoon Izemail downloaden van onze website, dan wordt je factuur automatisch getekend.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

wat ikzelf vaak zie als ik iets via internet bestel, is dat de factuur bij het pakketje zit, op de doos geplakt zegmaar

vind dit zelf erg fijn, hoef ik t ook niet te printen etc

 

verder heb ik zelf een hoop websites waarbij ik gebruik maak van affiliatemarketing.

Van al mn verdiensten krijg ik via de mail vaak mn creditfacturen

t mag dus wel blijkbaar!!

 

zorg er uiteraard wel voor dat je een uitgeprint exemplaar hebt voor je eigen boekhouden

en t liefst voor een ontvangstbevestiging..

anders krijg je klanten van ja maar die he bk nooit ontvangen....

 

 

Inderdaad.. gewoon zorgen dat het factuur bij het product zit. Dat doen naar mijn idee de meeste webwinkels op dit moment.

 

Echter bij het vooraf betalen zie je vaak dat er een kopie per email wordt toegezonden.

Groeten,

 

Marcel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.