• 0

Website scan duurzame webshop: tips om mijn conversie te verhogen?

Omschrijving van je concept:

 

Ik ben trotse eigenaressen van mijn (online)winkel: The Collection One. In mijn webshop verkoop ik een combinatie van zorgvuldig geselecteerde vintage en duurzame merken. Ik heb vier jaar lang een fysiek winkel gehad en voor nu focus ik mij voor nu even op mijn webshop, totdat ik een geschikt pand heb gevonden.
 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Mijn vraag in dit topic is voornamelijk hoe ik mijn conversie kan verhogen.
Wat ik nu heb gedaan om mijn conversie te verhogen:

- Free shipping duidelijk gecommuniceerd in header, shopping cart en op de productpagina

- Free shipping bedrag aangepast nav reasearch RetentionX tool Shopify

- Productpagina aangepast, waarbij 'add to cart' bovenaan staaten bulletpoints staan met reviews, free shipping bedrag en return policy

- Ik heb ook gecommunceerd wat de verzendkosten zijn in de shopping cart.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mijn vraag is of jullie praktische tips hebben hoe ik mijn conversie nog meer kan verhogen.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Alle producten zijn gecureerd op basis van kwaliteit en duurzaamheid.  Daarnaast heb ik nog geen winkel gezien, die zoals mij de combinatie van zorgvuldig geslecteerde vintage verkoopt naast duurzame merken.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik heb al wat aanpassingen doorgevoerd afgelopen januari om mijn conversie te verhogen  (toen had ik nog een fysieke winkel), en deze conversie is gegroeid van 0,3 naar 0,9. Alleen deze maand is de conversie weer gedaald na een webshop update, waar ik naar mijn idee juist heel erg aan bovenstaande punten heb gewerkt. Ik loop daarom een beetje vast, wat ik kan doen om de conversie weer te verhogen. Ik zie ook dat veel klanten blijven hangen bij het toevoegen van hun product in de shopping cart. Dus ik ben ook heel benieuwd of jullie tips hebben hoe ik deze mensen kan overhalen om naar de check-out te gaan.

Ik ben daarom heel benieuwd of jullie tips of verbeteringen hebben als jullie naar mijn website kijken: 
https://thecollectionone.com/

-

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Er zijn twee dingen die me opvallen.

 

Ten eerste ben ik er nog niet over uit of die nadruk op combi van verantwoord nieuw en vintage per se een plus is. Hoewel er wel een overlap in doelgroepen zal zijn twijfel ik of het zo handig is om het ook aan de aanbodkant als USP van je merk zo te combineren. Ik denk dat m'n gevoel ook komt omdat je volgens de menustructuur inzet op sustainable brands, handpicked vintage en interior & lifestyle. Dat is er naar mijn smaak net 1 teveel aangezien je er op 2 manieren groepjes van 2 van kunt maken waarbij de derde dan uit de toon valt. 

 

Dus ofwel sustainable brands + handpicked vintage (inzetten op duurzame kleding, waarbij het vanuit duurzaamheidsgedachte helemaal niet zo belangrijk is of het nieuw of gebruikt is), ofwel handpicked vintage + interior & lifestyle (inzetten op vintage, ongeacht of het kleding of interieurdingetjes zijn) geeft een meer samenhangend geheel.

 

Daarnaast zijn je modellen wat betreft postuur bijna kopieën van elkaar. Zouden je klanten dat ook zijn? 

aangepast door Peter73
Link naar reactie
  • 0

Ik zit even zonder bril en kan de teksten dus niet goed lezen, veel te klein.

Ik mis KvK en BTW-nummer? Of zie ik ze niet?

Alles in het Engels terwijl je een NL-bedrijf bent werkt bij inderdaad ook niet, blijkbaar richt je je niet op mij, dus haak ik af.

Snel nieuwe foto's maken met minder dunne modellen, dit bevestigd weer het plaatje van alternatief is dun en bleek, etc.

Link naar reactie
  • 0

DaMedia, oeh dat is een hele goed! De contact pagina is er af in deze ge-update versie. Ga ik gelijk even toevoegen! 


Goed om te weten van de kleine tekst: ga ik ook gelijk even aanpakken.

Ik zie de reacties over een Nederlandstalige website: op zich een goed idee, maar denk dat ik het voor nu even zo laat. Er zit best wel wat werk achter om dit te vertalen en ik heb bij mijn doelgroep eerder al research hier naar gedaan. Hier uit kwam dat ze dit niet als storend ervaren.

 

Heel fijn deze feedback, ook bedankt Jaap B!

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, lisa.thecollectionone.com zei:

De foto's zijn van de merken: op dit moment heb ik nog geen budget voor een eigen fotoshoot met modellen, maar dit is inderdaad iets wat ik zeker aan wil pakken: meer inclusiviteit qua verschillende posturen.

Ik denk dat je al wat kunt winnen door die drie foto's die van de zijkant genomen zijn minder prominent te plaatsen. Bij die valt het nog meer op dan bij de foto's van de voorkant en als het eenmaal opgevallen is dan blijf je er bij de rest ook meer op letten. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.