• 0

Facturen uit Canada en Australie

Ok. Haal alles door elkaar nu wat betreft de btw- regels buiten de EU. Kan iemand mij verder helpen ivm de btw aangifte.

Factuur 1: is een Canva factuur. Gevestigd in Australie. Wordt een bedrag berekend van 11,99 euro waarvan 2,08 btw. Staat nergens een btw nummer vermeld of iets dergelijks. Gaat om een pro abonnement. Hoe moet ik dit doorvoeren?

Factuur 2: factuur uit Canada, voor software. Staat alleen een totaalbedrag op van 60,42 euro. Verder niets. 

Hopelijk kan iemand dit toelichten, want soms is alle uitleg op internet ook weer tegenstrijdig.. helaas. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1
3 uur geleden, Miriam2015 zei:

Hopelijk kan iemand dit toelichten

 

Over "Factuur 2":

 

In de BTW aangifte heb je een rubriek (4a) voor diensten die je afneemt van buiten de EU en waar de leverancier geen BTW in NL afdraagt (omdat zij geen BTW nummer hier hebben en ook geen EU-BTW nummer voor B2C hebben, zodat zij hier BTW afdragen).

Daar moet je het bedrag opgeven en zelf de verschuldigde BTW uitrekenen en aangeven.

 

Vervolgens kan je (meestal - dus wanneer je de diensten zelf gebruik om met BTW belaste prestaties te verrichten) hetzelfde bedrag als voorbelasting (5b) ook aftrekken.

 

(Dit is overigens geen EU regeling, maar puur een NL methodiek.)

 

Dus ik zou dit dan ook zo in je administratie verwerken.

 

Overigens: mocht de 'software' een fysieke levering betreffen (maar dat zal wel niet...) dan zou je BTW bij de invoer verschuldigd zijn (bij de douane zeg maar), dus het resultaat is dat hetzelfde.

"What, me worry?"

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.