• 0

vakantiewoning als werkruimte

Ha Joost, 

 

In 2008 is hier al eens een topic over geweest en was dit jouw stelling:

 

"Overweging is om per dag dat je het chalet zakelijk gebruikt een kleine huurvergoeding te rekenen (stel 300 euro per dag). Die betaalt de EMZ aan privé en is privé onbelast.

Of de fiscus dit zal slikken is een 2e. Ik vind het echter wel pleitbaar. Je stelt privé vermogen ter beschikking aan de EMZ, maar de wetgeving voorziet niet in een aftrek van kosten. Dan lijkt mij het rekenen van huur gewoon goedkoopmansgebruik."

 

Ik denk dat dit nu actueler is dan ooit en wellicht is er jurisprudentie over, maar heb ik niet kunnen vinden. Is er inmiddels meer over bekend hoe de fiscus hiermee omgaat? Een klant van mij heeft namelijk een massagepraktijk (emz) waarvoor zij een praktijkruimte elders  huurt; maar zij geeft ook behandelingen in haar vakantiewoning. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Lucille

 

Niks veranderd sinds 2008 op dit vlak. Maar...

 

Helaas is dit forum dan weer niet bedoeld voor klantvragen, zie onze huisregels: 


 

Quote

 

Vele van onze deelnemers zijn adviseur of expert in hun eigen vakgebied en delen hun kennis belangeloos. Dit waarderen we enorm en raakt de kern van onze doelstelling. Het is echter niet toegestaan om voor eigen klantdossiers vragen te stellen op higherlevel.nl.

 

 

 

 

Topic gaat dus op slot

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.