Ga naar inhoud

Heffingsvrij loon

Geplaatst:

Ondernemer010

Ik ben groeiende in het aantal aandelen in een bv tot aanmerkelijk belang en erover. De aandelen tot aanmerkelijk belang bezit ik in privé en zullen bij aanmerkelijk belang door een nog op te richten eigen bv overgenomen worden.  Ik ben heb hierbij niet scherp wat de voornemens vanaf 2027 zijn. Nu kun je belastingvrij uit de bv "loon" halen tot het bedrag dat de aandelen waard waren in privé. 

Klopt dit en klopt het dat er veranderen aankomen vanaf 2027? 

Bedankt!

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Beste ondernemer010, Welkom,

Dit:

1 uur terug, Ondernemer010 zei:

Nu kun je belastingvrij uit de bv "loon" halen tot het bedrag dat de aandelen waard waren in privé. 

is nooit een bestaand iets geweest. 

Waar heb je dit vernomen?

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Ondernemer010

• Auteur

Zijn er andere constructies waarmee dat wel kan? Weet niet meer waar ik dit gehoord heb. 

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

belastingvrij loon uit een BV halen bestaat op zichzelf niet.

Het zou kunnen zijn - maar alleen als je geen ander inkomen uit arbeid of een uitkering geniet - dat het loon dat je uit een BV ontvangt effectief geen belastingheffing kent. Dat is het geval tot ruwweg € 13.000. Wel betaal je dan nog altijd de premie ZVW.

Dit houdt verder geen enkel verband met de waarde van de aandelen. 

Wat wel kan is dat je het volgende bedoelt:

De aandelen die je al privé hebt, verkoop je aan je eigen BV. De BV moet de koopsom daarvan aan jou betalen. Dat is inderdaad onbelast, maar dat heeft niks met loon te maken. Bovendien moet je BV dan wel eerst beschikken over het geld daarvoor....

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.