Ik ben voornemens mijn eenmanszaak met terugwerkende kracht per 1 januari om te zetten naar een BV holding structuur. Nu had ik op mijn zakelijke rekening op 1 januari 2024 nog een bedrag staan van 30.000 euro. Dit had ik ook zonder belastinggevolgen naar privé kunnen halen, omdat er IB al over betaald was.
Op de akte van inbreng staat dit bedrag nu echter ingebracht in m'n bv. Dat betekent dan toch dat ik er dividenbelasting over moet betalen? Terwijl ik er al IB over betaald heb.
Weet iemand misschien hoe dat werkt en of ik dat nog kan voorkomen? Alvast bedankt!!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Vmeulen
Vmeulen
Hallo,
Ik ben voornemens mijn eenmanszaak met terugwerkende kracht per 1 januari om te zetten naar een BV holding structuur. Nu had ik op mijn zakelijke rekening op 1 januari 2024 nog een bedrag staan van 30.000 euro. Dit had ik ook zonder belastinggevolgen naar privé kunnen halen, omdat er IB al over betaald was.
Op de akte van inbreng staat dit bedrag nu echter ingebracht in m'n bv. Dat betekent dan toch dat ik er dividenbelasting over moet betalen? Terwijl ik er al IB over betaald heb.
Weet iemand misschien hoe dat werkt en of ik dat nog kan voorkomen? Alvast bedankt!!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76630-bv-holding-met-terugwerkende-kracht-dubbel-belasting-betalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen