Beste,

Ik ben sinds dit jaar ondernemen en zit in de KOR regeling. Ik weet dat de omzetgrens dan €20.000,- is.

Waar ik geen rekening mee gehouden heb is dat de vvb en commissiekosten bij BOL van de omzet verrekend worden en mijn omzet dus feitelijk hoger was.

Nu heb ik dus de grens al 3 weken overschreden, noem het dom, niet opgelet, alleen is dat echt een groot probleem?

Ik ga nu het formulier invullen om af te melden en zal daar de datum dat ik de omzet heb overschreden invullen (24mei).

Kom ik hierdoor in de problemen? Wat adviseren jullie?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76659-kor-regeling-te-laat-stopgezet/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0
11 uur geleden, Vincentfarm zei:

Waar ik geen rekening mee gehouden heb is dat de vvb [verzenden via bol] en commissiekosten bij BOL van de omzet verrekend worden en mijn omzet dus feitelijk hoger was.

Tenzij je deze kosten niet aan de klant doorberekend.

11 uur geleden, Vincentfarm zei:

Nu heb ik dus de grens al 3 weken overschreden, noem het dom, niet opgelet, alleen is dat echt een groot probleem?

Nee … je geeft de datum van overschrijding aan en wacht op de bevestiging van de Belastingdienst … en die laatste heeft ook de nodige weken nodig om de melding te verwerken.

Je krijgt dan weer btw-aangiften uitgereikt. Vanaf de prestatie waarmee je de € 20.000 grens overschrijdt, reken je weer btw aan je klanten. Je mag vanaf dat moment ook weer de voorbelasting aftrekken die betrekking heeft op de met btw belaste verkopen.

https://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/melding-ob-beindiging-kleineondernemingsregel-ob2041z4fol.pdf

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar