• 0

Bijhouden zakelijke kilometers verplicht of aantoonbaar maken voldoende?

Hallo ik zit met de volgende vraag.

Ik gebruik dagelijks (Ma-Vr) mijn privé auto voor het wegbrengen van de bestellingen-pakketten naar het postsorteercentrum van PostNL.

Het is elke dag hetzelfde simpele ritje heen en terug.

Uiteraard wil ik graag de € 0,23 per kilometer declareren van zakelijk naar privé. 

Kan ik hiervoor gewoon een simpele som maken en deze toevoegen in de boekhouding? bijvoorbeeld in een maand 23 dagen x 6KM x 0,23ct = x bedrag?

Of is een sluitende KM registratie verplicht hiervoor?

Uiteraard trek ik verder geen enkele andere kosten af die ik maak met de privé auto.(ook geen verrekening deel privé-zakelijk BTW onderhoud etc)

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 1

Dag Gerry

Je hoeft geen sluitende KM admin bij te houden, maar het moet wel gaan om de werkelijke kilometers. Dus niet zomaar 23 dagen, maar het exacte aantal dagen per maand dat je gewerkt hebt maal kilometers heen en terug. Ik neem aan dat er op het depot iemand is die jouw ritten kan bevestigen en dat het anders blijkt uit je facturen?

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 1
12 uur geleden, Joost Rietveld zei:

Ik neem aan dat er op het depot iemand is die jouw ritten kan bevestigen en dat het anders blijkt uit je facturen?

De tijdlijn van Google maps kan hier best handig voor zijn. Ik ga er tenminste van uit dat Google betrouwbaar genoeg is om als ondersteunend bewijs te dienen in geval van twijfel. 

• 0

Joost Rietveld Bedankt weer voor je waardevolle reactie op het depot is het gewoon afgeven maar ik heb wel lijsten met track en tracé codes van de pakketten + een soort van contract met maandelijkse factuur. Lijkt me allemaal prima dan top.

Derek-Jan Das een goede suggestie echter gebruik ik deze functie niet het is echt een vrij kort ritje paar KM per dag.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar