Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MrCrazyLB
Ik zit even met een lastige situatie hoe ik inkoop & verkoop facturen goed kan boeken.
De case is dat ik via Vinted veel verkoop, als Pro verkoper. Over elke verkoop moet ik dus ook de BTW afdragen, maar hier loopt het beetje scheef.
Als voorbeeld heb ik het volgende:
Deze factuur is hierbij direct voldaan, de BTW zal ik afdragen
Het probleem is alleen nu dat ik dus een saldo heb tussen ontvangsten (8,30) en de factuur (7,50).
ik vermoed dat ik op de factuur nog iets moet doen? Naar mijn idee 2 extra regels moeten boeken, zelfde als ik doe bij de inkoop Verzendkosten factuur.
Ik maak gebruik van MoneyBird
Dit maakt het al met al erg omslachtig - dat is even een gegeven - wellicht dat er tips zijn om dat te versimpelen; door bijv. niet 1-op-1 de verkoop nota's te boeken maar puur de kale omzet per maand?
Zie bijlages als voorbeeld (Afbeelding 1 is BTW factuur Vinted, 2de is verkoopnota)
aangepast door MrCrazyLB