(aangepast)

Goedendag,

Voor mijn ZZP bedrijf heb ik een Payroll ingeschakeld voor de contractverlening en uitbetaling van werknemers.
Sommige zijn student en ik wil graag de huur van hun auto (GreenWheels/MyWheels) en parkeerbonnen etc. voor ze betalen.
Het Payroll bedrijf rekent echter weer 21% BTW over de totale kosten incl. BTW die de werknemers hebben betaald. Hierdoor wordt de autohuur toch behoorlijk wat duurder dan ik had gehoopt.

Is het mogelijk dat werknemers de kosten rechtstreeks bij mij declareren ondanks dat zij officiëel geen werknemer van mij zijn maar van het Payroll bedrijf?
Dan zouden de kosten een stuk lager uitvallen, op termijn zal dit een hoop uitmaken daar sommige vrij vaak een auto huren.
Zo niet, is er dan een andere mogelijkheid om de kosten 1 op 1 te laten declareren waarbij ik enkel de daadwerkelijk gemaakte kosten hoef te betalen?

Mvg, SB

aangepast door SB Higherlevel
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76693-declaraties-van-payroll-medewerkers/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Natuurlijk kan dat en bij voorkeur met huurovereenkomsten op jouw naam, want dan kun je ook de BTW terugvragen. Maar let wel op dat wanneer jij een auto betaalt voor een werknemer je ook met alle regels te maken hebt rondom de fiscale bijtelling. 

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0
(aangepast)
8 uur geleden, StevenK zei:

Natuurlijk kan dat en bij voorkeur met huurovereenkomsten op jouw naam, want dan kun je ook de BTW terugvragen. Maar let wel op dat wanneer jij een auto betaalt voor een werknemer je ook met alle regels te maken hebt rondom de fiscale bijtelling. 

Het leek handiger als werknemers zelf een MyWheels/Greenwheels abonnement zouden nemen, Sommige hadden dat ook al. Mochten wij zelf een zakelijk abonnement nemen om op deze manier auto's te (laten) huren dan hebben we niet te maken met fiscale zaken als bijtelling lijkt me?

Ik hoopte dat de werknemers de facturen van de autohuur (alleen de huur van een bepaald moment en niet het abonnement) en parkeerbonnen naar mij zouden kunnen sturen. Op beide staat BTW vermeld. Kan ik ze deze bedragen dan terugbetalen en de facturen/bonnen 1 op 1 in mijn administratie zetten? En dus ook de BTW aftrekken?

aangepast door SB Higherlevel
  • 0
2 uur geleden, SB Higherlevel zei:

Ik hoopte dat de werknemers de facturen van de autohuur (alleen de huur van een bepaald moment en niet het abonnement) en parkeerbonnen naar mij zouden kunnen sturen. Op beide staat BTW vermeld. Kan ik ze deze bedragen dan terugbetalen en de facturen/bonnen 1 op 1 in mijn administratie zetten? En dus ook de BTW aftrekken?

Nee, dat kan niet, want voor BTW aftrek moet de factuur op jouw naam staan. Dat is ook de reden waarom de payroller die BTW niet terug kan vragen. 

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar