Ga naar inhoud

PostNL verzenden met KOR regeling

Geplaatst:

Proefplankje

Goedemorgen,

Ik ben afgelopen maand een verkoopaccount op Bol gestart in de prijsrange van 10 euro. Ik doen mee aan de Kleine Ondernemersregeling. De verzendkosten hakken dus flink in op de marge. Ik kreeg de eerste afrekening van mijn zakelijke PostNL account en zag dat hier BTW op stond (kosten 4,25 + 0,89 btw voor een brievenbuspakket). Terwijl als ik particulier verzend de kosten 4,25 inclusief BTW zijn.

Zijn alleen particuliere zendingen vrijgesteld van BTW en mag ik dit gebruiken voor mijn onderneming?

Met vriendelijke groet,

Angelo

aangepast door Hans van den Bergh
Bedrijfsnaam verwijderd

Featured Replies

Geplaatst:

RubenT

• Moderator

Welkom op Higherlevel, Angelo.

Heb je het verzendlabel direct bij PostNL gekocht of via een tussenpartij (zoals Bol.com, Sendcloud of MyParcel)? De tarieven die je zakelijk met PostNL overeenkomt zijn over het algemeen exclusief btw, in jouw geval is dat onaantrekkelijker omdat je gebruik maakt van de KOR.

40 minuten geleden, OhSoNice zei:

Zijn alleen particuliere zendingen vrijgesteld van BTW en mag ik dit gebruiken voor mijn onderneming?

Ik vermoed dat je als bedrijf geen gebruik kunt/mag maken van de consumentenproducten van PostNL. 

Als ik jou was zou ik nog eens goed naar mijn businesscase kijken als ik artikelen voor een tientje verkoop en al vijf euro kwijt ben aan verzending. Met de marge die eventueel overblijft moet je wel erg veel volume draaien wil je er wat aan overhouden.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.