Per november 2024 woon ik in Dubai en worden klanten gefactureerd vanuit het nieuwe bedrijf in Dubai. Er zit dus cash in het bedrijf en wordt maandelijks meer.
De banden met Nederland worden stap voor stap verbroken.
Per 31-12-2024 worden mijn BV en Holding in Nederland geliquideerd.
Op 28 februari 2025 is het passeren van de verkoop van mijn woning bij de notaris.
Het idee is nu dat mijn uitschrijving in Nederland gebeurt op 28 februari 2025 zodra huis officieel is verkocht.
Dit betekent dat ik tot 28-02-2025 belastingplichtig ben in Nederland.
In de conserverende aanslag wordt gekeken naar aanmerkelijk belang (>5%) in vennootschappen. Voor de bv/holding gaat via dividend uitkering al de belasting netjes worden betaald dus die zijn dan leeg.
Logisch gezien heb ik ook een aanmerkelijk belang in de Dubai company. Is het vermogen in de Dubai company ook onderdeel van de conserverende aanslag en moet daar over worden afgerekend? Of valt die er buiten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TedvanDriel
TedvanDriel
Hallo,
Per november 2024 woon ik in Dubai en worden klanten gefactureerd vanuit het nieuwe bedrijf in Dubai. Er zit dus cash in het bedrijf en wordt maandelijks meer.
De banden met Nederland worden stap voor stap verbroken.
Per 31-12-2024 worden mijn BV en Holding in Nederland geliquideerd.
Op 28 februari 2025 is het passeren van de verkoop van mijn woning bij de notaris.
Het idee is nu dat mijn uitschrijving in Nederland gebeurt op 28 februari 2025 zodra huis officieel is verkocht.
Dit betekent dat ik tot 28-02-2025 belastingplichtig ben in Nederland.
aangepast door TedvanDrielIn de conserverende aanslag wordt gekeken naar aanmerkelijk belang (>5%) in vennootschappen. Voor de bv/holding gaat via dividend uitkering al de belasting netjes worden betaald dus die zijn dan leeg.
Logisch gezien heb ik ook een aanmerkelijk belang in de Dubai company. Is het vermogen in de Dubai company ook onderdeel van de conserverende aanslag en moet daar over worden afgerekend? Of valt die er buiten.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77277-conserverende-aanslag/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen