Ik heb een idee voor een website waarbij enkele sterke merken worden vermeld. De website is alleen maar heel positief over deze merken. Toch maak maak ik mij zorgen over eventuele claims :-\, omdat een sterk merk waarschijnlijk bij het minste of het geringste wat hen niet aanstaat een rechtzaak zou kunnen starten.
Mijn vraag is met welke ondernemingsvorm ik mij het best tegen dergelijke claims zou kunnen beschermen?
Ik neem aan dat het hiervoor nodig is dat ik een registratienummer aanvraag bij de kamer van koophandel? Klopt dat, is dat echt noodzakelijk?
Verder neem ik aan dat het niet verstandig is om voor een eenmanszaak te kiezen omdat ik dan hoofdelijk aansprakelijk ben.
Wat is wel juiste constructie? Een lege B.V. kopen in het buitenland?
Welk land is dan de beste keus?
Zou iemand weten welke kosten hiermee gemoeid zijn?
Bij voorbaat hartelijk dank voor eenieder die bijdraagt aan deze discussie.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
gilbert
gilbert
Ik heb een idee voor een website waarbij enkele sterke merken worden vermeld. De website is alleen maar heel positief over deze merken. Toch maak maak ik mij zorgen over eventuele claims :-\, omdat een sterk merk waarschijnlijk bij het minste of het geringste wat hen niet aanstaat een rechtzaak zou kunnen starten.
Mijn vraag is met welke ondernemingsvorm ik mij het best tegen dergelijke claims zou kunnen beschermen?
Ik neem aan dat het hiervoor nodig is dat ik een registratienummer aanvraag bij de kamer van koophandel? Klopt dat, is dat echt noodzakelijk?
Verder neem ik aan dat het niet verstandig is om voor een eenmanszaak te kiezen omdat ik dan hoofdelijk aansprakelijk ben.
Wat is wel juiste constructie? Een lege B.V. kopen in het buitenland?
Welk land is dan de beste keus?
Zou iemand weten welke kosten hiermee gemoeid zijn?
Bij voorbaat hartelijk dank voor eenieder die bijdraagt aan deze discussie.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7734-beste-ondernemingsvorm-voor-het-afdekken-van-eventuele-claims/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag